جشنواره آفرینو فرصتی برای تبدیل ایده‌های خلاقانه به کالا و خدمات نوآورانه است

تبلیغات بنری


اولین جشنواره آفرینو در 14 و 15 اوت 1403 هجری شمسی با مشارکت سازمان مدارس خصوصی و دفتر علمی ریاست جمهوری برای تبدیل ایده های خلاقانه به کالاها و خدمات نوآورانه به پایان می رسد.

یورنا نشست خبری احمد محمود زاده رئیس سازمان مدارس غیردولتی امروز شنبه 22 مرداد 1403 با موضوع اولین جشنواره ملی و نمایشگاه نوآوری و خلاقیت مدارس غیردولتی برگزار شد.

محمود زاده در ابتدای این نشست خبری ضمن محکومیت ترور شهید اسماعیل هنیه گفت: جشنواره آفرینو در اجرای دستور مقام معظم رهبری که فرمودند برون سپاری آموزش و پرورش ممنوع است برگزار می شود.

وی افزود: با کمک و همکاری کارشناسان و متخصصان حوزه آموزش، این رویداد را با محوریت خلاقیت برنامه ریزی کردیم.

محمودزاده با اشاره به محورهای جشنواره آفرینو ادامه داد: در سال 1402 نوآوری را در 6 محور گسترش دادیم که شامل فرآیند فرهنگی، نوآوری در فرآیند پژوهش، نوآوری در فرآیند مشارکت و همکاری، نوآوری در آموزش و پرورش، و تنوع یادگیری فضاها

رئیس مدارس غیردولتی با تشریح حضور 20 درصدی مدارس در اولین رویداد آفرینو، تصریح کرد: بیش از 6 هزار اثر از 3 هزار و 636 مدرسه در سراسر سامانه ثبت شد.

محمود زاده با تایید اینکه آثار بر اساس شاخص های مشخص شده ارزیابی شده است، گفت: از 6 هزار طرح، 250 طرح به مرحله کشوری و در نهایت 20 طرح به مرحله نهایی راه یافتند.

به گفته رئیس مدارس غیردولتی، با بازنگری قانون به معلمان مدارس غیردولتی امکان نوبت 30 ساعته داده شد و در نهایت در مدت باقیمانده تمامی مباحث مربوط به مدارس غیردولتی تکمیل شد. زمان، موضوع توانمندسازی معلمان فقط باید در مهرماه فعال شود.

محمود زاده با بیان اینکه این رویداد در مقوله مدیریت مدارس موثر است، تصریح کرد: نوع برگزاری در این مدارس منجر به خلاقیت و نوآوری خاصی شده است که در مسائل تربیتی و آموزشی مدارس موثر خواهد بود. موضوعاتی مانند کیفیت آموزش و … از جمله موضوعاتی است که باید از مدارس خصوصی به مدارس دولتی تعمیم داده شود.

وی استان های گیلان، مازندران، البرز، تهران، سیستان، بلوچستان و… را از استان های حاضر در صحنه کشوری معرفی کرد و گفت: با همکاری معاونت علمی رئیس جمهور به مدارس حاضر نشان ویژه اهدا می کنیم.

محمود زاده همچنین درباره برادری مدارس غیردولتی با مدارس دولتی در مناطق محروم گفت: بیش از دو هزار مدرسه از تجربیات مدارس غیردولتی مناطق محروم بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: هدف اصلی این رویداد اجرای سند تحول بنیادین بود.

در ادامه مسعود حسنلو معاونت فناوری و توسعه نرم گفت: معاون علمی رئیس جمهور به دلیل مشارکت در انتقال محصولات خلاقانه مدارس غیردولتی به سایر مدارس کشور در این رویداد حضور دارد.

وی تصریح کرد: اگر تجربه اداری معلم یا مدیریت مدرسه قابلیت تبدیل شدن به دانش و محصول خلاق را داشته باشد، قطعا در نمایندگی علمی از آن حمایت خواهیم کرد.

وی یکی از مهمترین وظایف انجام شده توسط این معاونت علمی دانشگاه را ایجاد ارتباط و پیوند ایده های خلاقانه به محصولات دانش بنیان عنوان کرد.

حسنلو با اشاره به وظایف این نهاد در نظام آموزشی کشور گفت: معمولاً بر اساس نیازهای دانشی و فناوری با سایر نهادها همکاری می کنیم و در پاسخ به نیاز دستگاه های اجرایی و بر اساس نیازهای موجود خدماتی از این دست ارائه می کنیم. شرایط و ما تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *