فوتبال ایران را ۲ سال تعطیل کنید و از نو بسازید/ سکوت نکونام در نقل و انتقالات استقلال را به تباهی خواهد کشید

تبلیغات بنری


پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: وقتی نکونام نقشی در آوردن بازیکن ندارد چطور می توان انتظار داشت که در فصل آینده عملکرد خوبی از استقلال ببینیم؟! فکر می کنم از ابتدا ماندن او اشتباه بود

ردا رجبی در گفت و گو با میزان در مورد شرایط تیم فوتبال استقلال وی پیش از آغاز فصل جدید لیگ برتر ایران گفت: استقلال در هر فصل شاهد فراز و نشیب های زیادی بوده است و پرداختن به این گونه بهانه ها نوعی فرار برای کادر فنی بود. فصل گذشته از سطح فنی استقلال راضی نبودم و فکر می کنم اکثر هواداران استقلال با من موافق هستند.

وی ادامه داد: فصل گذشته حضور خاطره را بهانه ای برای توجیه خود می دانستند و باید دید در فصل جدید چه بهانه ای خواهند داشت. آنها باید چنین بهانه هایی را کنار بگذارند و ابتدا از اردوهای تدارکاتی نهایت استفاده را ببرند و بازیکنان را برای یک فصل هیجان انگیز آماده کنند. دوست ندارم کیفیت فصل گذشته استقلال را ببینم چون فوتبال زیبایی ارائه نکردند. این تیم شخصیت قهرمانی دارد که همیشه رو به جلو بازی می کند و امیدوارم نکونام از نظر فنی تغییرات زیادی در تیمش ایجاد کرده باشد.

فرزند یکی از اعضای هیئت مدیره هلدینگ خلیج فارس نقش تاثیرگذاری در واگذاری مالکیت باشگاه استقلال داشت.

پیشکسوت باشگاه استقلال در خصوص نقل و انتقالات تابستانی آبی پوشان گفت: با ورود هلدینگ خلیج فارس همه چیز تا حدودی تغییر کرده است اما بهتر نشده است. پسر یکی از اعضای هیئت مدیره هلدینگ تمامی نقل و انتقالات باشگاه استقلال را پوشش داده و به گفته وی خریدهایی انجام خواهد شد، جالب اینکه نکونام سکوت کرده و در این مورد چیزی نمی گوید. وقتی نکونام نقشی در جذب بازیکن ندارد، چه انتظاری می توان داشت که در فصل آینده عملکرد خوبی از استقلال ببینیم؟! به نظر من از ابتدا ماندن او اشتباه بود و این وجهه او را خدشه دار می کند. در تیم های بزرگ همیشه مربی تیم تصمیم می گیرد که چه بازیکنانی در تیمش باشند، اگر پسر یکی از اعضای هیئت مدیره هلدینگ خلیج فارس بازیکن جذب کند، شرایط خوبی ایجاد نمی کند.

رجبی با بیان اینکه بازیکنان جوان در این مرحله به تیم نمی رسند، گفت: قرارداد با بازیکنانی مانند اسلامی و کوشکی که تجربه لازم را ندارند قطعا نمی توانند به سود استقلال تغییری ایجاد کنند. این بازیکنان مطمئناً ضربه خواهند خورد زیرا ممکن است بدن آنها در هنگام ورود به زمین بلرزد. در این مرحله استقلالی ها از چند بازیکن باتجربه می خواهند تا اوضاع را کنترل کنند. وقتی بازیکنان جوان وارد زمین شوند و نتوانند فشار را تحمل کنند، قطعا از بین می روند. چرا مدیریت نتوانست علی کریمی یا یک هافبک باتجربه را بیاورد؟ سالهاست که می گوییم برای هدر نرفتن باید کمیته فنی تخصصی وجود داشته باشد. مدیرعامل باشگاه باید همه شرایط را کنترل کند. حردانی را دادند و رامین رضاییان را بردند و خدا می داند پشت این خرید چه سیاستی بود.

تغییر ورزشگاه مارون قطعا کیفیت مسابقات را کاهش می دهد

وی در خصوص تغییر ورزشگاه مراکش برای مسابقات فصل آینده خاطرنشان کرد: سیزده سال پیش در یک برنامه تلویزیونی از من پرسیدند که مشکل فوتبال ما چیست و تنها پاسخ من این بود که زیرساخت های ما یک مشکل اساسی است. سیاست در فوتبال ایران بسیار ضعیف است. استادیوم های ما با پول بلیتی که خودشان به دست می آورند می توانند زیرساخت های استادیوم را در کمتر از یک سال بسازند. این زیرساخت ها برای VAR نیز اعمال می شود. بسیاری از ورزشگاه های ما در فوتبال ایران هنوز زیرساخت کافی برای معرفی این فناوری را ندارند. به نظر من انتقال ورزشگاه از آزادی به تختی قطعا روی کیفیت مسابقات تاثیر می گذارد و بدتر هم می شود. با توجه به ثروتی که در کشور داریم، پس از چندین دهه نتوانستیم آزادی را ارتقا دهیم و این امر ما را از بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس عقب گذاشته است. قطعا شاهد استقبال هواداران در ورزشگاه آزادی تختی نخواهیم بود.

تا زمانی که برنامه ریزی دقیقی نداشته باشیم، فوتبال خود را در المپیک نخواهیم دید

رجبی در پایان با تاکید بر اینکه تا زمانی که زیرساخت های لازم را نداشته باشیم، در آینده تیم فوتبال المپیکی نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: تا زمانی که برنامه ریزی دقیقی برای حضور در المپیک نداشته باشیم، فوتبال ما پیشرفت نخواهد کرد. المپیکی ها از تیم های اصلی می آیند و با شرایطی که داریم تا 50 سال آینده فوتبال خود را در المپیک نخواهیم دید. فوتبال ایران به 30 سالگی رسید به نظر شما فوتبال ملی در آینده به کجا خواهد رفت؟ باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشد و بازیکنان برای رفتن به المپیک تلاش کنند اگر به این شکل سازماندهی شوند، قطعا تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات بین المللی موفق خواهد شد. به نظر من فوتبال ایران را باید دو سال تعطیل کرد و از نو ساخت و کسانی را که شناخت زیادی از فوتبال دارند به جای کنار گذاشتن به باشگاه آورد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *