مستندسازی از «غزه» و تحولات آن سوژه تلویزیون شد/مروری بر جنایت‌های رژیم صهیونیستی از قاب دوربین مستندسازان آمریکایی و فلسطینی

تبلیغات بنری


جیمز لنگلی کارگردان آمریکایی و عید نباء مستندساز فلسطینی مهمان آخرین قسمت از برنامه صلح هستند و درباره مستندسازی جنایات رژیم صهیونیستی صحبت می کنند.

یورنا- به گزارش روابط عمومی پروژه، نود و نهمین قسمت از برنامه تلویزیونی «نردبان» امروز جمعه 21 مردادماه از شبکه مستند سیما پخش می شود. این قسمت از برنامه به مناسبت جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در غزه به بررسی مستندهایی می پردازد که در این خصوص تولید شده است.

جیمز لنگلی، کارگردان آمریکایی، و عید نباء، مستندساز فلسطینی، مهمانان اصلی این قسمت از نردبان هستند. آنها در گفت و گو با حمید شکیبانیه در مورد آزار و اذیت مردم غزه صحبت کردند و تجربیات مستند خود را در این زمینه مرور کردند. بخشی از مستندهایی که تولید کرده اند نیز بررسی می شود.

جیمز لنگلی یک مستندساز مشهور آمریکایی است که بخش قابل توجهی از زمان خود را صرف مستندسازی واقعیت مردمی شده است که در دو دهه گذشته در جنگ‌های عراق، افغانستان و غزه گرفتار شده‌اند. فیلم «نوار غزه» یکی از مستندهای معروف اوست که جوایز بین المللی زیادی را از آن خود کرد.

عید نباء نیز کارگردان فیلم فلسطینی است که آثار تصویری زیادی در زمینه فلسطین ساخته است. این کارگردان موضوع فلسطین را در روح خود درک کرد و در این باره فیلمی ساخت. لنگلی و عید نبأ مهمان هفدهمین جشنواره فیلم حقیقت در سال 1402 هجری قمری بودند و در حاشیه خود جشنواره و با برنامه جشنواره مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سخنرانی کردند.

گزارش نردیبان این هفته نیز به پوشش نشست مدیر شبکه مستند و اعضای انجمن کارگردانان سینمای مستند اختصاص داشت.

در بخش «عکاسی مستند» گفت و گو با شبنم ملکی، جاوید خامتی و حمیدرضا حمز پور 3 عکاس و مستندساز کشور پخش می شود. همچنین مجموعه عکس «رفیع ایشگ/زنجان»، «خانه امن» و «500 دستگاه» که آثار این سه هنرمند است، مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

نقد و بررسی مستند فریده، پیشنهاد تماشای مستند کامل سوهانی و نقد قسمت پانزدهم جیمی چین در کارگاه تجربه از دیگر بخش های نردبان این هفته است.

برنامه تلویزیونی «نردبان» سعی دارد با نگاهی تخصصی به مستند و عکس، مروری بر آثار ایرانی و خارجی در این زمینه داشته باشد. این برنامه با اجرای حمید شکیبانیا، کارگردانی و تهیه کنندگی اصغر احمد پور و فاطمه باربور و ضبط در استودیو نفت، جمعه ها ساعت 17:30 در کلیپ های مختلف از شبکه الدکوفی پخش می شود و شنبه ها بازپخش می شود. در ساعت 00:00 و 14:00 : 30.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *