القای نیاز کاذب به استفاده از مکمل‌های غذایی توسط بازار جهانی/ چه افرادی نیاز به مصرف مکمل دارند؟

تبلیغات بنری


گفتگو

یک کارشناس تغذیه با اشاره به اینکه بازار جهانی نیاز کاذب را برای همه افراد به مصرف مکمل های غذایی ایجاد می کند، گفت: راه حل رهایی از نیاز مصرف مکمل های غذایی اصلاح برنامه غذایی و مصرف انواع مواد غذایی است.

منصور رضایی در گفتگو با مرحله در مورد مصرف مکمل وی بدون نسخه گفت: به طور کلی حتی اگر یک ماده غذایی مفید به مقدار بیش از مقدار مورد نیاز مصرف شود، باعث ایجاد اختلال می شود و باید از هر نوع ماده غذایی به میزان مناسب استفاده شود. برخی از افراد در هنگام استفاده از مکمل ها احساس امنیت بیشتری نسبت به دریافت ویتامین های مورد نیاز بدن خود دارند و ممکن است کمتر به دنبال منابع اصلی ویتامین ها در انواع غذاها باشند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که فرد قرص امگا 3 مصرف می کند، فقط امگا 3 دریافت می کند، اما اگر ماهی بخورد علاوه بر امگا 3، آهن، روی، ید، سلنیوم، منیزیم و پروتئین نیز دریافت می کند. با مصرف مکمل های ویتامین C، فقط این ویتامین را دریافت می کنیم، با خوردن مرکبات، ویتامین های آنتی اکسیدانی، آب، فیبر و اسید فولیک نیز دریافت می کنیم.

مصرف مکمل های غذایی به چه افرادی توصیه می شود؟

وی با بیان اینکه در شرایط خاص و با تجویز پزشکی به مکمل های غذایی نیاز داریم، تصریح کرد: زنان در سنین باروری ممکن است دچار کمبود آهن و اسید فولیک شوند و مصرف این مکمل ها در صورت کمبود توصیه می شود. همچنین با توجه به توصیه سازمان بهداشت جهانی مبنی بر مصرف دو بار ماهی در هفته، در صورت عدم مصرف این ماده غذایی دو بار در هفته، ممکن است دچار کمبود امگا 3 شوید و استفاده از این مکمل توصیه می شود.

این پزشک متخصص با اشاره به اینکه در دوران بارداری و شیردهی استفاده از مکمل های غذایی با صلاحدید پزشک توصیه می شود، اظهار داشت: مصرف برخی مکمل های غذایی در دوران رشد و بعد از جراحی برای ورزشکاران و تعدادی از بیماران ضروری است. افرادی که از رژیم های غذایی خاصی پیروی می کنند و استفاده از مکمل های غذایی توصیه می شود.

ایجاد نیاز کاذب به مصرف مکمل های غذایی توسط بازار جهانی

المنصوری با اشاره به اینکه بازار جهانی نیاز کاذب به مصرف مکمل‌های غذایی را برای همه افراد ایجاد می‌کند، تصریح کرد: اگر افرادی که در شرایط خاص نیستند منابع ویتامین‌ها را بشناسند و به خوبی مصرف کنند و 6 گروه غذایی حداکثر تنوع در رژیم غذایی غذای خاص خود را دارند، پس نیازی به مصرف مکمل های غذایی ندارند.

وی ضمن اشاره به ضرورت استفاده از انواع نان، انواع گوشت و انواع میوه ها و سبزیجات برای تامین ویتامین های بدن، گفت: راه حل رهایی از نیاز به مکمل های غذایی، تعدیل وضعیت بدن است. رژیم غذایی. رژیم گرفتن و مصرف انواع غذاها اجازه دهید انواع غذاها را به مقدار مناسب بخوریم و زیاد نخوریم.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *