شیوع بیماری سرخک در کشور عراق؛ واکسیناسیون قبل از شرکت در مراسم اربعین ضروری است

تبلیغات بنری


معاون وزیر بهداشت از شیوع سرخک در عراق خبر داد و به شهروندانی که قصد دارند برای شرکت در مراسم اربعین به عراق بروند توصیه کرد تا مطمئن شوند که کودکان زیر 15 سال قبل از سفر به طور کامل واکسینه شده اند.

یورنا- به گزارش ویپدا، حسین فرشیدی، معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سرخک یک بیماری ویروسی است که عموما کودکان را درگیر می کند اما بزرگسالان نیز در صورت نداشتن سابقه ابتلا در معرض خطر هستند. عفونت بیماری یا واکسیناسیون

وی بیان کرد: دوره کمون سرخک بین 7 تا 21 روز است و بیماری با تب، علائم تنفسی و راش قرمز رنگ که از صورت شروع شده و به اندام ها سرایت می کند ظاهر می شود. از 4 روز قبل تا 4 روز پس از ظاهر شدن تظاهرات پوستی، بیماری از طریق تنفس قابل انتقال است.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: سرخک یک بیماری بسیار واگیردار است و موثرترین راه مقابله با آن واکسیناسیون به موقع است.

فرشیدی گفت: متاسفانه در کشورهای همسایه از جمله عراق پوشش واکسیناسیون کودکان برای کنترل سرخک کافی نیست و به همین دلیل در کشورهای همسایه به ویژه افغانستان، پاکستان و عراق شاهد اپیدمی بیماری هستیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: بر اساس اسناد سازمان جهانی بهداشت، عراق از سال گذشته شاهد یک اپیدمی بزرگ سرخک بوده و در ماه های اخیر تعداد مبتلایان افزایش یافته است. تعداد موارد سرخک در سال 2023 به 9651 مورد رسید و در 6 ماهه اول سال 2024 به 28783 مورد افزایش یافت.

فرشیدی به شهروندان توصیه کرد: قبل از سفر از تکمیل پرونده واکسیناسیون سرخک برای کودکان زیر 15 سال اطمینان حاصل کنند و برای این منظور با در دست داشتن کارت واکسیناسیون فرزندان خود به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه و در صورت نیاز واکسیناسیون آنها را تکمیل کنند. فرزندان

وی همچنین به شهروندانی که قصد شرکت در مراسم اربعین را دارند توصیه کرد: در طول سفر از تماس با افراد بیمار احتمالی خودداری کنند و در صورت بروز علائم بیماری در طول سفر و یا بازگشت به کشور سریعا برای معاینه و پیشگیری به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند. گسترش بیماری.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *