ارائه ۸۹۴ هزار خدمت رایگان بستری در بیمارستان‌های تأمین‌اجتماعی در سال ۱۴۰۲

تبلیغات بنری


در سال 1402 هجری شمسی، 894593 نفر در بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی سراسر کشور در بیمارستان ها بستری و خدمات پزشکی دریافت کردند. خدمات درمانی بستری در این مراکز برای بیمه شدگان و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی کاملا رایگان است.

یورنا – بر اساس گزارش سازمان کل تامین اجتماعی، اداره درمان ویژه سازمان تامین اجتماعی پس از دانشگاه های علوم پزشکی کشور دارای بیشترین تعداد تخت بیمارستانی برای ارائه خدمات درمانی به بیماران است.

بر اساس این گزارش، تعداد عمل های جراحی انجام شده در سال جاری در مراکز درمانی خصوصی وابسته به سازمان تامین اجتماعی به 507 هزار و 100 مورد و تعداد کل عمل های سزارین و زایمان طبیعی در این مراکز به 107 هزار و 435 مورد رسید.

به منظور تجهیز این مراکز به امکانات جدید، در سال گذشته 46 دستگاه آمبولانس پیشرفته خریداری و به این مراکز تحویل داده شد. همچنین نیاز به دستگاه‌های فناوری پیشرفته (Hi-Tech) در مراکز درمانی مراقبت‌های اجتماعی، سه دستگاه تصویربرداری تشدید مغناطیسی، 15 دستگاه «CT»، یک دستگاه «سی‌تی آنژیو» و یک دستگاه «تصویربرداری عروقی» در سال 1390 مورد ارزیابی قرار گرفت. علاوه بر 2 دستگاه در حال آماده سازی و نصب سنگ شکن در بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی.

توسعه توانمندی های درمانی و تعمیق خدمات سلامت با هدف کاهش پرداخت از جیب بیمه شدگان حوزه سلامت یکی از راهبردهای تحول آفرین سازمان تامین اجتماعی است و بخش درمانی سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر بزرگترین بخش است. خریدار استراتژیک خدمات سلامت در بخش درمان غیر مستقیم بعد از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دومین تولید کننده خدمات بهداشتی محسوب می شود.

این گزارش حاکی از آن است که معاونت درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر متشکل از 404 مرکز درمانی خصوصی در سراسر کشور است که 84 مرکز آن شامل 79 بیمارستان (76 بیمارستان خصوصی و 3 بیمارستان بستری) و 5 مرکز جراحی محدود با مجموع 11593 کارگر و 320 مرکز خدمات سرپایی در سراسر کشور خدمات درمانی رایگان برای بیمه شدگان و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی.

سازمان تامین اجتماعی همچنین با 1106 بیمارستان و مرکز جراحی محدود در بخش درمان غیرمستقیم قرارداد همکاری منعقد کرد.

لازم به ذکر است بیمه شدگان وابسته به سازمان تامین اجتماعی در شهرهایی که مرکز درمانی خصوصی وجود ندارد از پرداخت فرانشیز در بخش های بستری بیمارستان های دولتی و دانشگاهی معاف بوده و خدمات بستری رایگان در این بیمارستان ها دریافت می کنند. همچنین به کلیه بیمه شدگان بالای 65 سال تمام مناطق کشور در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی بدون مشارکت و رایگان خدمات بستری ارائه می شود.

بر اساس آمارهای موجود در سال 1402 بیش از 4 میلیون و 485 هزار و 748 بیمار بیمه شده در مراکز طرف قرارداد با این موسسه خدمات بستری دریافت کردند که نسبت به سال گذشته حدود 7 درصد رشد را به ثبت رساند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *