آماده‌باش شبانه‌روزی فرودگاه مهرآباد برای پذیرش پرواز‌های VIP مراسم تحلیف رئیس جمهوری

تبلیغات بنری


فرودگاه بین المللی مهرآباد با هماهنگی تمامی مراجع ملی، نظامی و امنیتی در تمامی ساعات شبانه روز آماده پذیرش پروازهای افراد VIP از کشورهای مختلف می باشد.

یورنا به گزارش روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، صنعت فرودگاهی ایران با محوریت فرودگاه بین المللی مهرآباد در ماه های اخیر میزبان رویدادهای مهم و فراموش نشدنی بوده است. از میزبانی از پیکر مطهر شهدای جان باختن در سانحه تلخ بالگرد گرفته تا میزبانی این روزها از مقامات ارشد کشورهای مختلف جهان برای حضور در مراسم تحلیف نهمین رئیس جمهوری اسلامی.

حدود 70 روز پیش که یک شهید بزرگوار، رئیس جمهور عزیز و پرتلاش کشورمان و همرزمانش در سانحه دلخراش بالگرد به شهادت رسیدند، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از تمامی مدیران و متخصصان خود خواست تا میزبان پیکرهای مطهر این عزیزان باشند. شهدا در تدارکات مختلف در فرودگاه ها انجام شدند و در این بین فرودگاه مهرآباد وظایف بین المللی بیشتری داشت.

جلسات ویژه و فوری در شرکت فرودگاه ها و فرودگاه مهرآباد برگزار شد که منجر به میزبانی شایسته شهدای خدمت شد همزمان با انجام کلیه پروازهای برنامه ریزی شده و منظم در پرترددترین فرودگاه کشورمان که باعث ایجاد صنعت فرودگاهی شد. افتخار کرد و از برخی مقامات ارشد از جمله وزیر راه و شهرسازی نیز دیدن کرد.

از آنجایی که موضوع مهم برگزاری مراسم تحلیف نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل 121 قانون اساسی مطرح شد، بار دیگر وظیفه سنگینی بر دوش شرکت فرودگاهی و هواپیمایی ایران گذاشته شد. ابراهیم مرادی مدیر این فرودگاه و سایر مدیران و کارکنان در آن علاوه بر مدیریت ستاد و جلسات سازماندهی شده و تخصصی در فرودگاه بین المللی مهرآباد، با تمامی عوامل این فرودگاه هماهنگ شدند. این کشور قصد دارد میزبان مقامات عالی رتبه خارجی باشد.

ناگفته نماند که سفر مقامات بلندپایه کشورهای جهان به پایتخت جمهوری اسلامی ایران به دلایل مختلف از اهمیت بالایی در توسعه روابط همه جانبه کشورمان با کشورهای جهان برخوردار است. در چنین زمانی نقش فرودگاه بین المللی مهرآباد در توسعه روابط بین المللی ایران با سایر کشورهای جهان بسیار بیشتر از گذشته شده است.

عصر دیروز (8 مرداد 1403 هجری شمسی) بلندپایه ترین مقامات جهان با هواپیما از کشورهای مختلف به فرودگاه مهرآباد رسیدند.

ابراهیم مرادی، عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و مدیر فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: بر اساس هماهنگی های انجام شده با تمامی مراجع کشوری، نظامی و امنیتی، فرودگاه بین المللی مهرآباد آماده پذیرایی از مقامات عالی رتبه است. سفرهای مسئولان در تمام ساعات شبانه روز در رتبه های برتر از کشورهای مختلف جهان قرار خواهد گرفت.

از سوی دیگر، علی رضا شریفی، معاون اجرایی شورای اسلامی، حضور بیش از 70 هیئت سیاسی خارجی و 600 خبرنگار داخلی و خارجی در مراسم تحلیف رئیس جمهوری اسلامی ایران را تایید کرد. هواپیماهای حامل مقامات مذکور از روز گذشته به تدریج وارد فرودگاه مهرآباد شده و برخی پروازها نیز وارد فرودگاه امام خمینی(ره) می شود.

با توجه به استقبال و همراهی میهمانان خارجی شرکت کننده در مراسم معارفه دکتر مجزکیان و طبق برنامه ریزی های انجام شده، پروازهای فرودگاه مهرآباد در تاریخ 18 مرداد ماه سال جاری تا ساعت 12 ظهر به وقت محلی به طور عادی و از ساعت 12: 00 به وقت محلی تا ساعت 22:00 امسال این فرودگاه هیچ پرواز داخلی ورودی نخواهد داشت و تنها پروازهای داخلی خروجی از این فرودگاه به مقاصد مختلف امکان پذیر خواهد بود.

به منظور برگزاری هر چه بیشتر این رویداد مهم سیاسی در کشورمان، شورای اسلامی و وزارت امور خارجه در قالب کمیته ای دعوت از سران قوا، روسای مجالس، وزرای امور خارجه و سایر مقامات را بر عهده دارند. کشور کشورهای مختلف شاهد حضور مقامات مذکور در فرودگاه هستند.

بر اساس روال انتخابات ریاست جمهوری گذشته و با توجه به اهمیت حقوقی مراسم تحلیف ریاست جمهوری که نماد دموکراسی و انتقال مسالمت آمیز قدرت در کشور است، این مراسم با حضور اقشار داخلی و خارجی برگزار می شود. مهمانان در کشور شورای اسلامی برای این منظور علاوه بر فرودگاه مهرآباد، هیئت های خارجی را از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور می کند.

به این ترتیب، فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، شلوغ‌ترین فرودگاه کشور، دیروز و امروز و قطعاً پس از مراسم تحلیف رئیس‌جمهور، در جریان بازگشت مقامات کشورهای مختلف به سرزمین‌های خود، مورد توجه صنعت هوانوردی ایران قرار گرفته است. مهرآباد بار دیگر نقش مهم خود را ایفا خواهد کرد و ثابت خواهد کرد که وجود چنین فرودگاهی در پایتخت چقدر اهمیت دارد و چرا باید برای بهبود همه جانبه آن از جمله ساخت فرودگاهی مجهز و مدرن تلاش کرد. ایستگاهی بزرگ با مساحتی معادل 120 هزار متر مربع.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *