افزایش ۲۰ هزار مترمربعی زیربنای کتابخانه‌های عمومی در بازه زمانی یک‌ساله

تبلیغات بنری


بر اساس آخرین آمار در پایان خرداد 1403 هجری شمسی، 3798 کلاس درس کتابخانه عمومی شامل 3661 کتابخانه نهادی، تعاونی و مستقل و 137 کلاس درس تحت پوشش بنیاد ثبت شده است. در این دوره یک ساله 20 هزار متر مربع به زیربنای کتابخانه های عمومی اضافه شد.

یورنا- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های عمومی کشور، بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی اداره برنامه ریزی و اداره کل توسعه کتابخانه ها در کتابخانه های عمومی کشور در پایان خرداد 1403 هجری قمری، تعداد 3798 باب در کتابخانه های عمومی وجود داشته است. کتابخانه ها شامل 2779 باب کتابخانه نهادی، 848 باب کتابخانه تعاونی و 34 باب کتابخانه. بطور مستقل 137 کلاس درس در کشور تحت پوشش بنیاد ثبت شد.

بر اساس این آمار، زیربنای کتابخانه های عمومی تحت پوشش بنیاد در پایان خرداد 1403 هجری شمسی بالغ بر یک میلیون و 407 هزار و 752 متر مربع بوده است. این شاخص در پایان خرداد 1402 هجری شمسی با 19 هزار و 982 متر مربع افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به یک میلیون و 427 هزار و 734 متر مربع رسید. بیشترین افزایش زیرساخت کتابخانه های عمومی در استان لرستان با 17 درصد (به دلیل راه اندازی کتابخانه مرکزی خرم آباد) و پس از آن استان های سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، بوشهر، فارس و زنجان در رتبه های بعدی قرار دارند.

همچنین از نقشه نشان داده شده که میزان زیرساخت های کتابخانه های عمومی استان ها در بازه زمانی یکساله (پایان خرداد 1403 نسبت به پایان خرداد 1402، نهاد کتابخانه های عمومی کشور، با تمرکززدایی) افزایش یافته است در راستای عدالت فرهنگی، فرمانداری های کم سود و مرزی را مورد توجه خود قرار داد و افزایش زیرساخت های کتابخانه های عمومی را در این فرمانداری ها بخشی از نتایج این رویکرد دانست.

برای مشاهده اطلاعات مربوط به کتابخانه ها و کلاس های درس در هر منطقه از لینک های زیر استفاده کنید.

افزایش 20 هزار متری زیربنای کتابخانه‌های عمومی ظرف یک سال

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *