توصیه‌هایی برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزا در اربعین ۱۴۰۳

تبلیغات بنری


زائرین اربعین برای تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا در پیاده روی اربعین نکاتی را رعایت کنند.

یورنا – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر: قبل از سفر شرایطی مانند سینوزیت و آلرژی های فصلی را درمان کنید. یکی از دلایل اصلی ابتلا به سرماخوردگی در زیارت اربعین جابجایی مواد زائد انباشته شده در بدن در اثر حرکت و گرما و همچنین ضعف سیستم ایمنی بدن در اثر فعالیت زیاد، اختلالات خواب، تغییر آب و هوا و غیره است. . .

اگر اغلب سرما می خورید، ورزش روزانه و خوردن غذاهای سالم به ویژه مصرف روزانه نوشیدنی (آب + عسل + آبلیمو) در روزهای قبل از سفر برای شما مفید است. ادامه استفاده از این شربت در طول پرواز بسیار مفید است.

با حجامت عمومی – در زمان مناسب قبل از سفر – سیستم ایمنی خود را تقویت کنید. داروی «نولو» که حاوی ویتامین C، روی، دارچین و زنجبیل است، دارویی موثر در پیشگیری از سرماخوردگی محسوب می شود. می توانید دو هفته قبل از سفر روزانه یک کپسول مصرف کنید.

مصرف روزانه قرص ویتامین C برای پیشگیری از سرماخوردگی مفید است. آنها همچنین می توانند به محض ظاهر شدن علائم بیماری استفاده شوند. غرغره و استنشاق آب نمک در پیشگیری و درمان سرماخوردگی و گلودرد مفید است. یک قاشق چایخوری نمک زعفران قرمز را در یک فنجان آب جوش بریزید و بعد از ولرم شدن از سوراخ های بینی دم کنید.

هنگام تعریق یا بعد از دوش گرفتن، در معرض هوای سرد و باز قرار نگیرید. پس از درآوردن کیف معمولاً تمام پشت شما عرق می کند و در این زمان احتمال سرماخوردگی بسیار زیاد است. در این مورد، پوشاندن سر، شانه ها و پشت بسیار مهم است.

هرگز حمام آب سرد نگیرید، به خصوص زمانی که بدن گرم است، زیرا ممکن است باعث بیماری هایی مانند سرماخوردگی، ذات الریه، درد مفاصل و غیره شود. برای جلوگیری از سرماخوردگی، قبل از خروج از حمام، از مچ پا به پایین با آب سرد بشویید.

هنگام تعریق و تشنگی از نوشیدن نوشیدنی های بسیار سرد خودداری کنید. در این صورت پس از کمی استراحت و کاهش دمای بدن، کمی آب سرد بنوشید. جویدن روزانه مقداری نعناع خشک یا شوید یا مقداری برگ تازه اکالیپتوس دستگاه گوارش و تنفس را تمیز کرده و از سرماخوردگی جلوگیری می کند.

اگر در پیاده روی اربعین سرما خوردید، از خوردن غذاهای سنگین، چرب، تند، ترش، ماست، بستنی و غذاهای خیلی سرد تا زمان درمان کامل سرماخوردگی خودداری کنید.

میزان پیاده روی و فعالیت روزانه را تا زمان بهبودی کاهش دهید و از حضور در محیط های شلوغ خودداری کنید. چند بار در روز از نعناع یا اکالیپتوس استفاده کنید. یا آن را بجوید یا مقداری از آن را برش دهید و در یک فنجان آب جوش بریزید و روی آن را با بشقاب بپوشانید و بعد از 10 دقیقه بخورید.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *