تشریح اقدامات اشتغال‌زایی‌ سازمان بهزیستی در دولت سیزدهم

تبلیغات بنری


معاون مرکز کارآفرینی و اشتغال مرکز توسعه کارآفرینی، اشتغال و توانمندسازی بنیاد رفاه ملی اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال در سه سال دولت سیزدهم را تشریح کرد.

یورنا – گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز کارآفرینی، اشتغال و توانمندسازی بنیاد بهزیستی کشور گفت: این نماینده مجلس برای افراد 18 تا 65 سال از جمله افراد دارای معلولیت، گروه هدف در حوزه اجتماعی در نظر گرفته شده است. بهداشت، سرپرستان خانواده، دختران خودسرپرست و افراد آسیب پذیر، به کسانی که به زندگی مستقل روی آورده اند، رهایی یافته از اعتیاد و سایر گروه های هدف تحت پوشش حوزه سلامت اجتماعی خدمات اشتغال ارائه می دهد.

ایروانی افزود: این خدمات شامل خدمات خوداشتغالی، حق بیمه سهام کارگران خوداشتغال، سرمایه در گردش رایگان برای زنان سرپرست خانوار و کمک هزینه آموزش مهارتی در بخش جذب کارفرما به ازای آن به کارفرما پرداخت می شود برای استخدام افراد تحت پوشش سازمان، پرداخت یارانه دستمزد بر حسب شدت معلولیت، که 30، 40 یا 50 درصد حقوق ماهیانه به کارفرما پرداخت می شود.

به گفته وی، پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و معافیت مالیاتی بند 24 برای معلولانی که برای کارفرما کار می کنند در نظر گرفته شده است. ایروانی به اقدامات انجام شده در سال جاری اشاره کرد و گفت: اخذ تاییدیه نهایی اساسنامه صندوق حمایت از فرصت های شغلی یکی از رویه های این سازمان است که به تصویب کمیته های اصلی و فرعی دولت رسیده و نهایی شده است. مراحل آماده سازی تا راه اندازی صندوق این سازمان برای افراد دارای معلولیت در سال جاری در حال انجام است.

وی از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری، راه اندازی سامانه خدمات استخدامی خیرین را برشمرد و خاطرنشان کرد: این سامانه در هفته جاری به صورت آزمایشی در یکی از فرمانداری ها رونمایی شد و اطلاعات افراد جویای کار وارد آن می شود و پس از دو هفته در اطلاعات مربوط به جویندگان کار و کارگران در سراسر کشور ارائه می شود. این سیستم همچنین اطلاعاتی را برای بحث های ارزیابی در مورد سطح دانش، مهارت، تجربه و داشتن مجوز تجاری و مجوز فنی و حرفه ای ثبت می کند.

معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز توسعه کارآفرینی، اشتغال و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور راه اندازی شبکه مشاوران شغلی را از دیگر برنامه های در دست پیگیری عنوان کرد و گفت: در هفته آینده 500 نفر در کل کشور در حال پیگیری هستند. (نیمه مرداد ماه) جهت تایید صلاحیت تحصیلی و گفته می شود پس از گذراندن مراحل مصاحبه و استخدام، از طریق مراکز اشتغال مثبت زندگی به ارائه خدمات، آمادگی شغلی و حمایت شغلی می پردازند.

۲۳۴ هزار و ۷۶۷ نفر در دولت سیزدهم از حمایت شغلی برخوردار شدند

به گفته وی، سازمان بهزیستی اجتماعی در دوره خدمت رسانی به دولت سیزدهم 191 هزار تعهد شغلی داشت و موفق شد از 234 هزار و 767 نفر از افراد تحت پوشش این نهاد حمایت شغلی کند که عملکرد خوبی در این حوزه داشت.

ایروانی همچنین به اتفاقات دیگری که در این سازمان رخ داد اشاره کرد و گفت: اخذ دو مصوبه از شورای عالی اشتغال از دیگر اقدامات بود. در هشتاد و سومین جلسه این شورا تصمیمی مبنی بر پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به اعضای فعال خانواده معلولان به تصویب رسید که در این راستا مقرری ۲۲ هزار نفر از اعضای فعال خانواده در مدت دو سال پرداخت شد. در هشتاد و پنجمین جلسه این شورا 15 درصد منابع قرض حسنه نیز برای استانداران تصویب شد که کسری اعتبار 1402 را جبران و با 12 هزار میلیارد تومان از 85 هزار نفر حمایت کرد.

وی کسب مقام اول جشنواره شهید رجایی در زمینه اشتغال زایی برای سازمان بهزیستی را از دیگر افتخارات این سازمان عنوان کرد. ایروانی همچنین گفت: در سال 1403 قرار است 60 هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی فرصت شغلی پیدا کنند و از حمایت های مختلف شغلی برخوردار شوند.

ایجاد فرصت های شغلی برای 85696 نفر در سال 1402 هجری قمری

معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز توسعه کارآفرینی، اشتغال و توانمندسازی بنیاد بهزیستی کشور همچنین به گزارش عملکرد این سازمان در سال 1402 هجری شمسی اشاره کرد و گفت: بنیاد رفاه ملی موفق به تسهیل 85 هزار و 696 نفر از افراد تحت پوشش خود در میانه شد. منطقه شرق. حوزه اشتغال زایی. این رویه از طریق مدل‌های مختلفی انجام می‌شد که برخی از آن‌ها خوداشتغالی و برخی توسط کارفرمایان بودند.

وی افزود: از این تعداد 5 هزار و 944 نفر فارغ التحصیل دانشگاهی بودند که هزار و 401 نفر در مقطع کاردانی، 3 هزار و 738 نفر در مقطع کارشناسی، 658 نفر در مقطع کارشناسی ارشد، 106 نفر در مقطع دکتری و 41 نفر. مردم در بهزیستی بودند و می توانستند سر کار بروند. به گفته ایروانی، حدود 870 نفر از افراد دارای معلولیت شدید از طریق 18 مرکز حمایتی در 11 استان مشغول به کار شده اند.

معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز توسعه کارآفرینی، اشتغال و توانمندسازی بنیاد بهزیستی کشور تصریح کرد: در سال 1402 هجری شمسی برای دو هزار و 388 نفر سهمیه ای برای بهره مندی از سهمیه اشتغال 3 درصدی در دستگاه های اجرایی تعیین شد تا آنها می توانند در 21 سازمان اجرایی که مجوز کار صادر می کنند کار کنند.

پرداخت 1450 سرمایه بلاعوض به زنان سرپرست خانوار

وی افزود: امسال نیز به هزار و 450 زن سرپرست خانوار سرمایه بلاعوض پرداخت شد و به 4 هزار و 892 نفر کمک هزینه آموزش مهارتی اعطا شد.

ایروانی با اشاره به سایر فعالیت‌هایی که انجام شد، گفت: می‌توانیم برای افراد تحت پوشش که نمی‌توانند فرصت شغلی ایجاد کنند یا برای یکی از اعضای فعال خانواده خود فرصت اشتغال ایجاد کنیم تا بتوانند از خدمات تسهیلات اشتغال بهره مند شوند در راستای حمایت از اقتصاد خانواده و بهره مندی از وام اشتغال زایی.

معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز توسعه کارآفرینی، اشتغال و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور درباره میزان اعتباری که این سازمان توانسته است جذب کند، گفت: از بند ب ماده ۴ تبصره ۲ قانون بودجه عمومی جاری برای سال جاری بالغ بر 12 هزار میلیارد تومان و از بند ب ماده 3 تبصره 2 این قانون که در اختیار استانداری ها می باشد 3500 میلیارد تومان جذب شده است که می تواند به پرداخت حدود 103 کمک کند. هزار نفر که در واقع تعهد 60 هزار نفری سازمان است.

ایروانی اضافه کرد: به این ترتیب به تمامی افرادی که برای دریافت وام مشاغل اقدام می کنند البته به شرط داشتن پروانه کسب یا داشتن شناسه منحصر به فرد (که به پروانه کسب افراد اشاره می کند) وام مشاغل پرداخت می شود. اخذ گواهینامه فنی و حرفه ای و ضامن معتبر از دیگر شرایط می باشد. سپس از طریق سازمان بهزیستی به بانک های عامل معرفی می شوند و بانک های عامل با توجه به اعتباری که در اختیار این افراد قرار می گیرد وام پرداخت می کنند.

به گفته وی، اگر مردم در بازپرداخت وام کوتاهی می کنند به این دلیل است که خود مردم سندی ندارند یا بانک اعتباری برای پرداخت آن زمان نداشته باشد که در این صورت فرد باید بازپرداخت کند. . آنها در صف وام هستند، اما در نهایت حقوق می گیرند. افراد با مدارک کامل می توانند با توجه به میزان اعتبارات در نظر گرفته شده برای سازمان بهزیستی از وام مشاغل استفاده کنند.

معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز توسعه کارآفرینی، اشتغال و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود 10 هزار و 41 نفر در سامانه ملی رصد اشتغال سازمان بهزیستی کشور ثبت نام کرده اند و آنها جزو گروه های هدف سازمان هستند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *