گردهمایی سفیران خورشید با حضور کودکان سندرم داون

تبلیغات بنری


تعدادی از کودکان و نوجوانان مبتلا به سندرم داون در یک محفل مذهبی به امام حسین (علیه السلام) ابراز ارادت کردند و به ادای احترام به عاشورا پرداختند.

یورنا – بنابر اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، اعضای کانون خیریه سندرم داون در گردهمایی کودکان و نوجوانان سندروم داون تحت عنوان سفیران مهمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بودند. خورشید و در فضایی بسیار صمیمی و سرشار از معنویت و صداقت و عشق با مداحی و شعر خوانی به سرور و سالار شهیدان ابراز داشتند.

این برنامه با نمایش «موچول» عروسک نمادین کودکان مبتلا به سندروم داون و عروسک معروف «آم پاور» انیمیشن وحید خسروی و اجرای الهام دارابی قصه گوی مرکز بین الملل همراه بود. اجرای برنامه ساعت کودک

ضمناً علاوه بر مداحی کودکان، ویدئویی از سخنان این کودکان مبنی بر عشق و علاقه به امام حسین (علیه السلام) و شرکت آنها در کارگاه نقاشی از دیگر قسمت های این برنامه پخش شد.

در بخشی از این گردهمایی تعدادی از نوجوانان ضمن تجلیل از توانمندی های خود به زیارت کربلا و حرم مطهر اباعبدالله الحسین (علیه السلام) نیز اعلام کردند این نوجوانان با یکی از والدین خود به کربلا اعزام می شدند.

وی همچنین در این گردهمایی قول داد فضایی مشابه به مراکز کانون در مرکز خلاقیت های فرهنگی هنری کانون تهران برای کودکان مبتلا به سندروم داون اختصاص دهد تا آنها نیز بتوانند در فضای این مرکز کتاب بخوانند و از برنامه های کانون بهره مند شوند. با پدر و مادرشون

گتی خامنه ای مجری معروف برنامه کودک در دهه 60 با تمجید از کودکان مبتلا به سندرم داون گفت: شما هستید که دنیای ما را زیباتر کردید. بعضی زندگی ها با بقیه فرق دارند، آن تفاوت ها مهم نیست و شما می توانید با پدر و مادرتان که شما را خیلی دوست دارند آینده بسیار خوب و زیبایی را برای خود و مردم دنیا بسازید.

در ابتدای این جلسه مدیر عامل مرکز سندرم داون بوراندخت گزارشی از فعالیت های این مرکز و موفقیت های اعضای آن در عرصه های ورزشی، فرهنگی، هنری، اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی ارائه کرد. برای کودکان در مرکز این برنامه در 15 مرداد 1403 هجری شمسی برگزار شد و وی ابراز امیدواری کرد که این رویداد سرآغازی برای همکاری و همکاری بیشتر کانون پرورش فکری و سندروم داون باشد. کانون و اینکه فرزندان این گروه می توانند به طور مساوی با سایر کودکان از برنامه های کانون بهره مند شوند.

موسسه رسانه ای ازنیک نیز در برگزاری گردهمایی سفیران خورشید با مرکز سندروم داون همکاری داشت.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *