۶۴ گیت اضطراری در مرز مهران در ایام اربعین آماده خدمات‌رسانی به زوار است

تبلیغات بنری


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به تاخیر کمتر از پنج ثانیه بازدیدکنندگان در پایانه مرزی مهران، گفت: در حال حاضر 30 گیت فعال در مرز مهران و 64 گیت اضطراری آماده خواهند شد. برای خدمت رسانی به زائرین در ایام اربعین .

یورنا – به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرزاد شریفی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از آمادگی استانداری برای ارائه خدمات به زائران اربعین خبر داد و گفت: ایستگاه مرزی مهران یکی از امن ترین و نزدیک ترین مرزهای کشور به شمار می رود. سال گذشته بیش از 50 درصد از بازدیدکنندگان این مرزها را برای سفر انتخاب کردند و امسال این رقم به 60 تا 65 درصد افزایش خواهد یافت.

340 موکب در منطقه ایلام از 25 مردادماه آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است

وی به تردد روزانه 12 هزار نفر از مرزهای مهران اشاره کرد و افزود: از ابتدای ماه محرم الحرام تا امروز 243 هزار نفر از این مرزها خارج شده اند. تعداد گیت های فعال در حال حاضر 30 گیت است و 64 گیت اورژانس در ایام اربعین آماده خدمت رسانی هستند.

شریفی درباره تعداد موکب های استان ایلام در ایام اربعین گفت: بر اساس آمار اعلام شده از سوی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام از 25 مردادماه 340 موکب در حال خدمت رسانی به زائران اربعین هستند که از این تعداد 120 موکب متعلق به شهرستان است. از مهران با توجه به هوای گرم، تمرکز ما بر تامین آب سرد، یخ و محل اقامت بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام ظرفیت اسکان رسمی استان در شب را 5 هزار و 741 نفر اعلام کرد و افزود: در مجموع 50 خانه مسافر، 120 اقامتگاه بوم گردی، 10 هتل و 10 مجتمع خدماتی راحت در این استان وجود دارد. 12 شهر در استان دری. مهران به‌عنوان مهم‌ترین شهر استان دارای 44 مهمانپذیر است که هر کدام 40 تخت و یک هزار و 760 نفر را در خود جای داده است.

وی با اشاره به اینکه 120 کیوسک صنایع دستی در مسیر رفت و برگشت برای زائران اربعین راه اندازی می شود، ادامه داد: کیوسک های صنایع دستی در 33 رشته و پنج شهرستان ایلام، مهران، شردافیل، سیروان و دره شهر راه اندازی می شود. سال گذشته تعداد غرفه های صنایع دستی 100 غرفه بود و امسال 20 درصد افزایش داشتیم.

شریفی اربعین را قابلیت تبدیل ایلام از استانی در حال گذار به مقصد گردشگری عنوان کرد و افزود: اربعین در معرفی استانداری ایلام موثر و مفید بود و شاهد واکنش های آن بودیم.

افزایش 50 درصدی اقامت گردشگران خارجی نسبت به سال گذشته

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام به آمار گردشگران خارجی مقیم این استان اشاره کرد و گفت: در چهار ماهه نخست امسال 5 هزار و 250 گردشگر خارجی در مراکز رسمی استان اقامت داشته اند که افزایش 10 درصدی را نشان می دهد. 50 درصد نسبت به سال گذشته.

وی با اشاره به اپلیکیشن بلد مدیا گفت: برای اولین بار در این اپلیکیشن علاوه بر معرفی سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استانداری، قابلیت هایی برای کمک و اطلاع رسانی به بازدیدکنندگان اضافه شده است. به عنوان رادیو الاربعین، فوریت های پزشکی و مکان های سوخت رسانی. همچنین سال گذشته با همکاری شرکت مخابرات استان ایلام لینک اپلیکیشن «ایلام بلد» از طریق پیامک برای بازدیدکنندگان ارسال شد و طی 40 سال گذشته 250 هزار نفر از آن استفاده کردند.

شریفی همچنین در مورد ساخت اماکن بهداشتی گفت: در سال گذشته حدود 816 آبنمای سلامت ساخته شد، در اکثر معابر منتهی به منطقه ایلام مراکز بهداشتی افتتاح شد و مجتمع های خدماتی رفاهی اجتماعی در مسیر مرمت و احیا شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام در پایان خاطرنشان کرد: در ستاد اربعین استان ایلام، این اداره کل به عنوان سازمان تعیین شده در شهرستان دره شهر انتخاب شد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *