کاهش نسبی دما و توفان شن تا ۵ روز آینده در ایران

تبلیغات بنری


کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در 12 استان کشور بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود، از وقوع طوفان شن طی 5 روز آینده و همچنین کاهش نسبی دما در برخی مناطق ایران خبر داد.

یورنا به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی به تشریح وضعیت جوی کشور گفت: امروز گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال زنجان. استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان شاهد بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید و در برخی نقاط گرد و خاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی از ادامه بارش ها تا پایان هفته به صورت پراکنده در کشور خبر داد و توضیح داد: در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و شمال و شرق هرمزگان. در ارتفاعات فارس در ساعات بعدازظهر باران پراکنده و رعد و برق می بارد.

گدرزی تصریح کرد: طی 5 روز آینده وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کم دید افقی در نیمه شرقی و دامنه های جنوبی البرز و مرکز می وزد که به صورت شن و گرد و خاک خواهد بود.

به گفته وی، طی چند روز آینده آب‌های جنوب کشور متلاطم و دما امروز و فردا در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق کشور و استان‌های واقع کاهش نسبی خواهد داشت. در دامنه جنوبی البرز.

کارشناس سازمان هواشناسی دمای هوای پایتخت را در روزهای آینده سردتر دانست و گفت: بیشینه دمای امروز تهران به 36 درجه می رسد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *