اقدام کانادا خصمانه و مغایر با موازین حقوق بین‌الملل است

تبلیغات بنری


سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکومیت اقدامات ضدایرانی دولت کانادا، بر حق ایران برای پاسخ متناسب و متقابل به این اقدام تاکید کرد.

یورنا- ناصر الکنانی، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه، رفتار سیاسی، غیرمتعارف و نابخردانه دولت کانادا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به شدت محکوم کرد.

الکنانی این تصمیم نسنجیده دولت کانادا را اقدامی خصمانه و ناقض موازین و اصول پذیرفته شده حقوق بین الملل از جمله برابری حاکمیت ها و عدم مداخله در امور داخلی دولت ها و نمونه ای از حمله به این کشور دانست. حاکمیت ملی ایران

الکنانی گفت: این اقدام غیرمسئولانه و تحریک آمیز مسیر اشتباهی را دنبال می کند که دولت کانادا در یک دهه گذشته تحت تأثیر حامیان جنگ، ناقضان واقعی حقوق بشر و بنیانگذاران اصلی تروریسم در پیش گرفته است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: سپاه پاسداران یک نهاد حاکمیتی برخاسته از بطن ملت ایران و دارای هویت رسمی و قانونی است که در کنار سایر ارکان جمهوری اسلامی ایران، یعنی نیروهای مسلح صادر شده است وظیفه پاسداری از امنیت ملی و مرزهای کشور را بر عهده دارند و با مقابله با پدیده شوم تروریسم در ایجاد امنیت و ثبات در منطقه مشارکت دارند.

الکنانی تاکید کرد: اقدام مشمئز کننده دولت کانادا علیه سپاه پاسداران ایران هیچ تاثیری در تولید نیروی مشروع و بازدارنده و افزایش سطح و دامنه اقتدار این نیروی سرافراز برآمده از بستر انقلاب ندارد. ملت ایران

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران حق پاسخگویی متناسب و متقابل به این اقدام را بر خلاف قوانین بین‌المللی و علیه ملت و دولت ایران برای خود محفوظ می‌دارد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *