شهدا افرادی با دغدغه‌های متعالی

تبلیغات بنری


گفتگو

یکی از نویسندگان کتاب شهدا را افرادی مانند ما دانسته و دغدغه های متعالی آنان را زمینه ساز بهشت ​​گرایی عنوان کرده است.

یورنا- کتاب «جانا» روایتی از زندگی شهید روح الله بابایی است که در مجموعه ای به نام سیاوشان سیستان گردآوری، گردآوری و منتشر شده است. این اثر رمانی به روایت همسر شهید است و نکات جالبی از سختی های مرزبانان را بیان می کند.

زینب عطای در گفت و گو با مرحله وی در خصوص موضوع کتاب «جانا» گفت: این رمان به زندگی شهید روح الله بابایی می پردازد. در سال 1396 در حمله تروریستی به اتوبوس کارکنان سپاه در زاهدان و انفجار بمب در جاده خاش – زاهدان، 27 نفر از نیروهای قرارگاه سپاه به شهادت رسیدند. حمله گروهک جیش العدل باعث شد این ماموریت مرزبانی در آخرین لحظات ناتمام بماند.

عطایی گفت: شهید روح الله بابایی به همراه سایر سربازان و مرزبانان در حال بازگشت به منزل و اعزام به مرخصی بودند که مورد حمله قرار گرفتند. تروریست آنها به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و به شهادت رسیدند. اما نحوه زندگی این افراد و اخلاق حسنه آنها در خانواده و بین مردم زنده و جاودانه ماند.

وی از شیوه نگارش کتاب «جانا» گفت و گفت: زندگی شهید روح الله بابایی به سبک مستند از زبان همسرش روایت می شود. این اثر بر اساس خاطرات همسر و دوستان شهید برای بیان سبک زندگی یکی دیگر از شهدای والامقام ما گردآوری شده است.

نویسنده کتاب به علت نامگذاری کتاب «جانا» اشاره کرد و گفت: چون به گفته همسر شهید روح الله بابایی، رابطه بسیار محکمی بین شهید و خانواده و بین خانواده او ایجاد شد. در زیر سایه او از آرامش و نشاط خاصی برخوردار بود، از این رو تصمیم گرفت این شهید را از زاویه ای متفاوت به جامعه عرضه کند. مردی که نه تنها برای آرامش و وطن، بلکه برای امنیت جان خود را فدا می کند، مطمئناً جانش حرف های زیادی برای گفتن دارد. جانش را فدای کوچکترین واحد جامعه یعنی خانواده و بزرگترین مفهوم ملت کرد و این بسیار قابل تقدیر است.

عطایی به بخش هایی از کتاب «جانا» اشاره کرد و گفت: زندگی شاد و عاشقانه ای که این خانواده 4 نفره در دوران زندگی شهید بابایی داشتند، خواندنی است و می تواند برای جوانان تازه ازدواج کرده ارزشمند و مؤثر باشد. زیرا بیانگر سبک زندگی صحیح برای خانواده است.

وی به مزیت های کتاب جانا اشاره کرد و گفت: در قسمت هایی از کتاب به سختی ها و سختی های زندگی مرزبانان و چالش های پیش روی این افراد پرداخته شده است که قطعا جذاب و خواندنی است.

نویسنده کتاب با اشاره و تاکید بر دشواری های انتشار آثار خاطرنشان کرد: نویسندگانی که در شهرستان کار می کنند عموماً با چالشی به نام نشر و تبلیغ کتاب مواجه هستند، زیرا قدرت نشر در شهرستان ها با ناشران تهران و کتاب ها یکسان نیست. آنها منتشر می کنند به طور کلی دیده نمی شوند. این تجربه ای است که من به طور مستقیم به آن دست زدم.

وی تصریح کرد: گاهی کتاب هایی که از نظر کیفی اهمیت چندانی ندارند بیشتر دیده می شوند اما کتاب های باکیفیت که در تبلیغات به خوبی نمایش داده نمی شوند از دید عموم پنهان می مانند. کتابی که من نوشتم حتی در نمایشگاه کتاب هم نیامد، در حالی که در نمایشگاه دیده می شد و به معرفی این شهید بزرگوار نیز منجر شد.

این نویسنده هدف از نگارش کتاب «شهدا و هشت سال دفاع مقدس» را برشمرد و افزود: هدف ما از نگارش زندگی نامه شهدا این است که آنها را به عنوان الگوهایی معرفی کنیم که همزمان با ما زندگی کردند. شهدا آدم های متفاوتی نیستند، مثل ما عادی زندگی می کردند و حتی گاهی علایقشان زمینی های ماست.
انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *