ضرورت توجه به مرام علوی در بخش‌های مختلف جامعه/ در خطبه غدیر خم تدبیر کنید

تبلیغات بنری


گفتگو

یک کارشناس علوم قرآن، تأمل در سبک زندگی حضرت علی (علیه السلام) و توجه به خطبه غدیر را ضروری می دانست و پیروی از آرمان های علویان را ضروری می دانست.

حجت الاسلام والمسلمین آقای محمدتقی حسین زاده در گفتگو با مرحله درباره اهمیت و فلسفه تشکیل قرارداد امامت ولایت گفت: عقد امامت و ولایت در ایمان ما یک اصل اساسی تلقی می شود و نامگذاری عید قربان تا غدیر بر اساس مناسبت هایی است که در این دوران اتفاق افتاده و آیات و روایات مؤید این امر است. آشکار کرد. اهمیت و جایگاه امامت.

وی درباره تقویت فرهنگ تشیع گفت: تقویت فرهنگ ولایتمداری یکی از چهارچوب های اساسی دین مبین اسلام و آموزه های شیعه به شمار می رود، اما بر اساس آن که و در برخی از روایات نبوت و امامت از نکات مهم بعد از توحید است.

حسین زاده به روایتی از امام باقر (علیه السلام) اشاره کرد و تأیید کرد: روایاتی وجود دارد که مبدأ ولایت را بیان می کند، همچنان که امام پنجم (علیه السلام) در پنج مورد بر مبدأ دین تأکید کرده اند. نماز و روزه و حج و زکات و ولایت). ایشان رجحان ولایت را بر همه ارکان دیگر معرفی کردند، لذا ولایت و امامت را بر سایر مسائل مقدم داشتند. امام صادق (علیه السلام) نیز در مورد ولایت و امامت می فرماید: «اسلام سه چیز است: نماز، زکات، و ولایت هیچ یک از این سه چیز صحیح نیست».

این کارشناس علوم قرآن به سخنان غدیرخم پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و گفت: در غدیرخم به هنگام تقدیم حضرت علی (علیه السلام) منشور زندگی اسلامی را برای ایشان ارائه کردند. همه و به چند نکته مهم برای همه مسلمانان اشاره کرد. پیامبر اسلام (ص) ضمن معرفی و بالا بردن دست امیرالمومنین (ع) بر اهتمام ملت به مسئله امامت تاکید کرد و به منافقان و پیروان اهل بیت (علیهم السلام) و دشمنان آنها اشاره کرد: که همیشه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اگر از کسی در مورد نشانه های خاص شیعه سؤال شود، عاشورا و تاسوعا را می گوید، اما این کافی نیست که شیعیان با اصول غدیر آشنا شوند.

وی به سخنان حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی تاکید کردند که ما هر چه داریم محرم و صفر است اما این را هم باید به یاد داشته باشیم که اهمیت غدیر کمتر از محرم و صفر نیست. . مقام معظم رهبری درباره مملکت فرمودند: در داستان آمده است که ما مثل ولایت نیستیم. در میان همه احکام الهی، این ولایت از جایگاه برتری برخوردار است، زیرا عرضه کننده و ضامن همه احکام الهی است که واقعه غدیر به آن مربوط می شود.

حسین زاده خاطرنشان کرد و تاکید کرد: به جای برگزاری جشن های غدیر در مساجد یا حسینیه ها، بهتر است این جشن ها را به خیابان ببرید و در مقابل مساجد و در فضای باز و بین ایستگاه ها برگزار کنید. برای نمازهایم در کوچه و بازار، تا نام امیرالمومنین (علیه السلام) دوباره در حضور مردم برده شود.

وی سبک زندگی امام را مصداق مهم و بارز توصیف و بیان کرد: در گذشته اعتقاد و علاقه به ولایت در جامعه رواج بیشتری داشت، به طوری که اغلب می بینیم که نام حضرت علی (علیه السلام) همواره در نامگذاری مورد توجه قرار می گرفت. اما اکنون شرایط به گونه‌ای تغییر کرده است که می‌بینیم کسی که فرزندی ندارد، برای علی (علیه‌السلام) نذر کرده و پس از تولد فرزندش، نام دیگری برای او گذاشته است.
وی تاکید کرد: شایان ذکر است که ما باید آموزه امیرالمومنین (علیه السلام) را بیش از نام حضرت علی (علیه السلام) به کار ببریم. بازاریان در گذشته نام امیرالمومنین (علیه السلام) را بر درب مغازه های خود آویزان می کردند تا با نام او بر زندگی و کسب و کارشان برکت دهند.

حسین زاده رویکرد مهم امیرالمومنین (علیه السلام) در اقشار مختلف جامعه را مورد توجه قرار داد و افزود: اندیشیدن به رویکرد حضرت علی (ع) در سبک زندگی بسیار مهم است و بر این اساس بازاریابان ما باید به شأن و منزلت زندگی حضرت علی (ع) توجه کنند. امیرالمؤمنین علیه السلام در امرار معاش. در قوه قضائیه باید عدالت متعالی اجرا شود و عشق عالی در خانواده ها شکل بگیرد و صبر عالی اعمال شود و این نکات مهم در همه ارکان اسلام وجود داشته باشد. جامعه تا بتوانیم به مدینه فاضله نزدیک شویم.
انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *