دمای گرم‌ترین مناطق کشور در شبانه‌روز گذشته چند درجه بود؟

تبلیغات بنری


رئیس مرکز ملی پیش بینی خطرات جوی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور گفت: بررسی داده های ایستگاه های هواشناسی کشور نشان می دهد که با وجود تداوم گرما در کشور، دمای هوا در هیچ ایستگاهی به 50 درجه سانتی گراد نرسیده است. هفت روز گذشته

یورنا – به گزارش سازمان هواشناسی کشور، صادق زیان رئیس مرکز پیش بینی مخاطرات جوی کشور و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه در هفت روز گذشته دمای هوا در هیچ جا به 50 درجه مطلق نرسیده است، گفت: در حدود نیمی از روزهای تیرماه امسال حداکثر مطلق دمای کشور به 50 درجه سانتیگراد یا بیشتر رسید.

وی افزود: با وجود این حداکثر دمای هوا در حداقل 10 استانداری کشور طی شبانه روز گذشته به بیش از 45 درجه سانتی گراد رسید.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: گرم ترین مناطق کشور طی 24 ساعت گذشته شامل «دالجان» در سیستان و بلوچستان با دمای 49.7، «بافق» است. دمای هوا در یزد به 49.4 و در «بوستان» به «48.5 درجه سانتیگراد در خوزستان، در «عمیدیه» در خوزستان به 48.4 درجه، در «ریگان» در کرمان به 48.4 درجه و در «فرج» در کرمان به 48.3 درجه سانتی‌گراد رسید. 48.2 درجه در دهالران. در منطقه ایلام

زایان تصریح کرد: همچنین بیشینه دمای هوا در ایستگاه های هواشناسی اهواز 48.1، میاندی جیرفت کرمان 47.9، طبس خراسان جنوبی 47.7، برازگان بوشهر 47.6، بمپور و بلوچستان 47.5، اهرم 47.4 بوشهر بوده است. خوزستان و خورموج 47.4 درجه سانتیگراد.

وی ادامه داد: مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران، خطرات جوی را وابسته به سازمان هواشناسی کشور پیش بینی می کند. گرمای هوا امروز در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی خطرات جوی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور گفت: از فردا یکشنبه ابتدا در شمال کشور و سپس از روز دوشنبه در اکثر مناطق کشور به تدریج این روند آغاز می شود. کاهش دما آغاز خواهد شد و از شدت دمای هوا کاسته خواهد شد. البته این به معنای خنک کردن هوا نیست. در عوض، تنها مقداری از شدت گرما کاهش می یابد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *