پرونده «عکاسی مستند» در «نردبان» باز شد

تبلیغات بنری


آخرین قسمت برنامه تلویزیونی نردبان به سراغ دو عکاس از کشور رفتم و با آنها در مورد تجربه عکاسی از محیط، موضوعات آیینی و روستا صحبت کردم.

یورنا- قسمت 198 برنامه «ناربان» امروز جمعه 14 مردادماه از شبکه مستند سیما پخش می شود. این قسمت از برنامه نگاهی جدی به موضوع «عکاسی مستند» دارد و در گفتگو با گروهی از عکاسان به موضوعات مطرح در این حوزه می پردازد.

زینب کریمی و محمد عطای از عکاسان کشور با حامد شکیبانیا از سال ها فعالیت خود در عرصه عکاسی مستند گفتگو می کنند. در این بخش، محمد عطای از تجربه عکاسی از موضوعات محیطی می گوید و مجموعه عکس های «زخم کهنه»، «اینجا روزگاری دریا بود» و «آفرین فرای رفیع عشق/ زنجان» را مرور می کند.

همچنین مجموعه عکس های «رمضان و روحانکز» و «آفرینفری رفیع عشق/ زنجان» شامل آثاری از زینب کریمی و صحبت از عکاسی در محیط روستا مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

در بخشی دیگر از برنامه نردبان، فیلم مستند «من، آلفرد هیچکاک» ساخته جوئل اشتون مک کارتی نقد و بررسی می‌شود و جعفر صادقی درباره انیمیشن کوتاه «رایان» صحبت می‌کند. محمدصادق دهقانی نیز تماشای مستند «کارخانه آمریکایی» را پیشنهاد می کند.

فیلم مستند «من آلفرد هیچکاک هستم» به مرور کارنامه هنری آلفرد هیچکاک کارگردان و نویسنده مشهور انگلیسی می پردازد. او که یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های تاریخ سینماست، بیش از 50 فیلم سینمایی را در طول شش دهه فعالیت حرفه‌ای خود کارگردانی کرد که بسیاری از آنها به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. به دلیل ساختار متفاوت فیلم های هیچکاک، او را «استاد تعلیق» نامیده اند.
“کارگاه تجربه” به عکاسی ماجراجویی اختصاص دارد و به بخش چهاردهم از حرفه هنری جیمی چن می پردازد.

برنامه تلویزیونی «نردبان» سعی دارد با نگاهی تخصصی به مستند و عکس، مروری بر آثار ایرانی و خارجی در این زمینه داشته باشد. این برنامه با اجرای حامد شکیبانیا، کارگردانی و تهیه کنندگی اصغر احمد پور و فاطمه پورپور جمعه ها ساعت 17:30 در قسمت های مختلف از شبکه مستند پخش می شود و شنبه ها ساعت 00:00 و 14:30 بازپخش می شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *