گسترش حاشیه‌نشینی حاصل بی‌توجهی به درآمد پایدار در روستاهاست

تبلیغات بنری


رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: گسترش حاشیه نشینی در کشور نتیجه بی توجهی به درآمد پایدار و توسعه زیرساخت ها در روستاها است.

آژانس خبری مرحله – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی شمران در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان که با حضور اعضای شوراهای استان و شهردار سنندج برگزار شد. وی گفت: تسلیت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) یادآور بزرگ ترین حرکت های تاریخی است که عالم بشریت به یادگار مانده است، امیدواریم همگی پیشوایان واقعی این مکتب الهی باشیم مسیر چگونگی مقاومت در برابر بی عدالتی و حرکت در جهت دفاع از ارزش های دین و حقیقت.

وی خاطرنشان کرد: همه ما باید از قیام عاشورا درس بگیریم و امیدواریم عزاداری در ماه محرم این تاثیر را در تک تک ما داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در تشریح نحوه و دلیل تشکیل مجلس شورای رؤسای شوراهای اسلامی شهرها و مراکز استان ها در کشور افزود: شوراهای کشور تصمیمی خودجوش و بدیع برای تشکیل این شورا گرفتند. یک شورای مشورتی به منظور ارتباط بیشتر و تعامل با آنها نیز.

شمران با تاکید بر اینکه این مجمع ابتکاری است که در دور دوم فعالیت شورا راه اندازی شده و تا امروز ادامه داشته است، تصریح کرد: نشست مشترک شورای مشورتی شوراهای اسلامی شهر هر فصل در یکی از شوراها برگزار می شود. شهرها از آن زمان تاکنون استان ها به صورت متناوب موضوعات را مطرح کرده و اقدامات لازم را برای پیگیری این موضوعات در سطح کشور انجام می دهند.

وی بیان کرد: امیدواریم برگزاری هفتاد و دومین جلسه مجمع مشورتی شوراهای مرکز استان در کردستان و شهر سنندج نتیجه خوبی به نفع استان و کل کشور در رفع مشکلات و ارائه خدمات مناسب باشد. راهکارهایی در حوزه مدیریت شهری.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بر اساس آمار مشهد بیشترین حاشیه نشینی را دارد اما نسبت به جمعیت سنندج حاشیه نشینان بیشتری دارد که باید در مورد آنها اقدامات لازم انجام شود، اذعان داشت: نبود اقتصاد، ثبات و آرامش درآمد مناسب در روستاها یکی از دلایل اصلی بروز آن و گسترش حاشیه نشینی در شهرها می باشد.

به گفته وی جامعه روستایی به دلیل نداشتن درآمد به شهرها مهاجرت می کنند و به ناچار در حاشیه شهرها اسکان می یابند و با این امر شاهد گسترش روزافزون حاشیه نشینی و در نتیجه آسیب های مختلف به ویژه تخلیه هستیم. روستاها و تولید کم در بین روستائیان.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: از سوی دیگر به دلیل فقدان مقررات و ضوابط مهاجرت روستائیان به شهرها، در سطح زیرساخت های مختلف از جمله آموزش، زیرساخت و شهرسازی با مشکلات مختلفی مواجه هستیم. مدیریتی که به نظر می رسد راه حلی ایده آل برای غلبه بر این چالش و توسعه قابلیت های درآمدزایی در روستاها باشد.

شمران با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت های مناسب به ویژه درآمد پایدار و قابل قبول در روستاها انگیزه و رغبت روستائیان را برای مهاجرت به شهر از بین می برد، گفت: اگر امکانات آموزشی، اقتصادی، بهداشتی و… لازم را در روستاها فراهم کنیم. روستاییان هرگز با مهاجرت به شهر و زندگی در حاشیه شهرها موافقت نمی کنند.

وی با تاکید بر اینکه توسعه شهرها از درهای روستاها می گذرد، گفت: اگر روستاها را آباد کنیم می توانیم شهرها را توسعه دهیم هر چقدر به شهرها اعتبار بدهیم تا زمانی که نتوانیم جلوی گسترش حاشیه نشینی را بگیریم برای توسعه و درآمدزایی روستاها برنامه داشته باشد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *