نشست هم‌اندیشی مدیران کل حوزه وزارتی وزارت‌خانه‌ها با حضور وزیر اقتصاد

تبلیغات بنری


نشست مشترک مدیران کل 13 وزارتخانه دولتی در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

آژانس خبری مرحله – به گزارش شادا، با حضور دکتر سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و مدیران کل، نشست مشترک مدیران کل حوزه وزارتی فعلی و وزارتخانه های حکومت خلق برگزار شد. از وزارتخانه ها منطقه، شب گذشته (11 مرداد) در سالن جهاد اقتصادی وزارت اقتصاد برگزار شد.

در این دیدار مدیران کل وزارتخانه ها ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور فقید آیت الله رئیسی و سایر شهدا و بررسی عملکرد و دستاوردهای دولت سیزدهم گزارشی از عملکرد وزارتخانه خود ارائه کردند.

آقای احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، حوزه وزارتی را یکی از موثرترین عوامل در کار وزارتخانه ها برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت فراوان حوزه وزارتی به عنوان پشتوانه. وزیر اقتصاد در امور اجرایی تاکید کرد: تلاش های صورت گرفته در وزارت اقتصاد باید با ثبات اداری و در عین حال پویایی لازم در فعالیت ها مرتبط باشد.

وی با قدردانی از زحمات مدیرکل و دست اندرکاران حوزه وزارتی در وزارت اقتصاد گفت: این حوزه در ارتباط با نمایندگان، روسای سازمان ها، سازمان های وابسته و سایر ذینفعان از نظم، رهبری و ظرافت استفاده می کند و همچنین می تواند مکاتبات، پیگیری ها و … عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد، به طوری که طبق این گزارش، دفتر رئیس جمهور در پاسخ به نامه ها، به رده های بالای رده های پایین دست یافتیم به تشویق جناب آقای رئیس محترم دفتر رئیس جمهور و این نتیجه مهم زحمات ایشان می باشد.

خاندوزی با اشاره به ارتباط ویژه وزارت اقتصاد با سایر وزارتخانه ها در زمینه ارائه خدمات مشترک بین بخش ها، تصریح کرد: این ارتباطات ویژه از جمله از طریق خزانه داری، حساب های فرعی، مالیات، گمرک و … با ادارات و سازمان ها و یکی از ویژگی های وزارت اقتصاد این است که این موضوع اهمیت تعامل و هماهنگی را افزایش می دهد. علاوه بر این، وزارت اقتصاد بر اساس اصل حفظ و بهره مندی از تجربیات گذشته سال های گذشته عمل کرد و ما نیز این سنت کمک گرفتن از ذخیره حمایتی وزارتخانه را حفظ کردیم. به عنوان مثال قرطبال معتقد است که هیئت دولت در اظهار نظری که بیش از 30 سال سابقه کار در وزارت اقتصاد دارند سخاوتمند بوده است.

وی ادامه داد: این اقدامات به ما کمک کرد تا با وجود کار سخت و متنوع در وزارت اقتصاد در حد توان در خدمت مردم عزیز باشیم.

وزیر اقتصاد در پایان خطاب به اعضای جلسه گفت: حوزه وزارتی وزارت اقتصاد عملکرد خود را در قالب گزارش تهیه و مستند کرده است و خوب است سایر حوزه های وزارتی نیز این کار را انجام دهند. همینطور.

کار میدانی وزارتی در وزارت اقتصاد
در بخشی دیگر از دیدار با مدیران مناطق وزارتی، سید محمد حسین قریشی، مدیرکل حوزه وزارتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به فعالیت در این حوزه گفت: در ابتدای دولت تدبیر و امید و با ورود وزارت اقتصاد، اطلس جامع اطلاعاتی این وزارتخانه تدوین شد که شامل ساختار و اطلاعات نهادها، نمایندگان و شوراهای تابعه و وظایف اداری و انتصابی وزیر است تا کار انجام شود. بدون کوچکترین وقفه یا اختلالی؛ در این مدت به روز رسانی می شود تا به دولت چهاردهم تحویل داده شود تا وظایف و تجربیات با اطلاعات جامع، دقیق و کاملتر منتقل شود.

وی در پایان سخنان خود به اقدامات انجام شده برای تقویت جایگاه حوزه وزرا در این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: برای انجام هر چه موثرتر وظایف حوزه وزارتی باید اقداماتی از جمله اصلاح نظام انجام شود. فرآیند برنامه ریزی، ساماندهی برنامه های وزیر، طراحی موثر برنامه ها، بهبود روند پیگیری مکاتبات خصوصی، نظارت بر محتوا، کیفیت گزارش های ارسالی، تغییر ساختار حوزه وزارتی، تقسیم کار و تفویض برخی امور.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *