تاخیر ۴ ماهه در پرداخت مطالبات گندم‌کاران/ ورود سازمان بازرسی منجر به کاهش تنش اجتماعی می‌شود

تبلیغات بنری


یک گزارش

روند خرید تضمینی گندم از 18 فروردین ماه آغاز شد اما با گذشت حدود 4 ماه از شروع خرید هنوز مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است که سازمان بازرسی کل کشور را بر آن داشت تا وارد فرآیند خرید تضمینی شود. موضوع.

یورنا- کشاورزان یکی از آسیب پذیرترین اقشار جامعه به شمار می روند و شرایط آب و هوایی و بحران اقتصادی تاثیر زیادی بر وضعیت آنها دارد.

کشاورزی نیاز به حمایت دارد زیرا ریسک فعالیت های کشاورزی زیاد است و سیاست های حمایتی باید به سیاست های تولیدی تبدیل شود.

در این بین گندم و خودکفایی در تولید آن همواره مورد تاکید دولت ها بوده است که باید با برنامه ریزی برای تولید بیشتر و استفاده از روش های نوین کشاورزی از آنها حمایت کرد اما تاخیر در پرداخت مطالبات خود که امسال چند ماه به تاخیر افتاد. ، چیزی است که باید در نظر گرفته شود.

در این زمینه خودیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور با نماینده تولید در این سازمان گفت و گو کرد. پاسخگویی به تقاضای گندمکاران او تعیین تکلیف کرد و گفت که این دستور باید سریع پرداخت شود تا در تولید گندم تاثیرگذار باشد.

بدهی دولت به گندمکاران بالغ بر 96 همات است

علیقلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران در این خصوص گفت گفت و گو با میزان وی در تشریح جزئیات خرید تضمینی گندم و تقاضای گندم کاران گفت: در حال حاضر بدهی دولت به گندمکاران 96 همی است و شنیده ها حاکی از آن است که حدود یک سوم این مطالبات تا پایان هفته پرداخت می شود. . .

وی افزود: از ابتدای فصل برداشت گندم و شروع خرید تضمینی تاکنون تنها 52.6 همات از محل درخواست گندمکاران پرداخت شده است.

پرداخت مطالبات گندمکاران تا 4 ماه تاخیر دارد

مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران تصریح کرد: طبق قانون پرداخت مطالبات گندم کاران باید به روز باشد اما با توجه به اینکه خرید تضمینی گندم از 18 فروردین ماه سال جاری آغاز شده و با تاخیر مواجه است. حدود 4 ماه در پرداخت مطالبات، هفته گذشته نامه ای از سوی بنیاد گندمکاران به مقام معظم رهبری این موضوع برای بررسی ارسال شده است.

ایمانی تاکید کرد: تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران به منزله عدم تمکین از قانون است و با توجه به اینکه مجلس محل پرداخت این مطالبات را مشخص کرده است، نهادهای حامی باید در این زمینه پاسخگو باشند.

مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران با اشاره به ورود سازمان بازرسی به موضوع پرداخت مطالبات گندم کاران گفت: با توجه به اینکه تاخیر طولانی در پرداخت مطالبات گندمکاران فشار مضاعفی به این قشر وارد می کند، ورود سازمان بازرسی به این قشر. از تنش های اجتماعی در این زمینه جلوگیری خواهد کرد.

وی افزود: ورود سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع باعث می شود تا در اسرع وقت علت عدم پرداخت مطالبات مشخص شود و گندم کاران از زمان پرداخت این مطالبات مطلع شوند.

ایمانی در خصوص آثار تاخیر در پرداخت حقوق گندم کاران گفت: بی اعتمادی کشاورزان یکی از مهم ترین پیامدهای تاخیر در پرداخت بدهی کشاورزان است که ممکن است اثرات منفی بر تولید و امنیت غذایی داشته باشد.

مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران با اشاره به رشد ۱۵ درصدی تولید گندم نسبت به سال گذشته گفت: در حال حاضر خرید تضمینی گندم به حدود ۹ میلیون تن رسیده است.

وی بیان کرد: با توجه به تداوم کشت گندم پیش بینی می شود خرید تضمینی به 11.5 میلیون تن برسد و با این محقق شده نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *