کمیته فرهنگ و ارشاد اسلامی شورای راهبری گزارش کار داد

تبلیغات بنری


علی رضا تابش رئیس کمیته فرهنگ و ارشاد اسلامی شورای توجیحی گزارش کار این کمیته را اعلام کرد.

یورنا رئیس کمیته فرهنگ و ارشاد اسلامی شورای راهبری در نامه‌ای به رضا صالحی امیری، رئیس تیم فرهنگی شورای راهبری تشکیل دولت چهاردهم نوشت:

بر اساس نظر جنابعالی در خصوص تشکیل کمیته ای وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگانی از اتحادیه ها، تشکل های فرهنگی، هنری و رسانه ای، نخبگان علمی و حوزوی، نمایندگان فرمانداری ها و ستاد انتخابات در این وزارتخانه حضور خواهند داشت. در این کمیته آقای رئیس جمهور منتخب، مدیران با تجربه در عرصه فرهنگ و نمایندگان ادیان، مذاهب، زنان و جوانان تشکیل شدند.

جلسات کمیته در 28 تیر 1403 هجری شمسی برای دریافت، بررسی و جمع بندی نظرات تشکل های غیردولتی، اتحادیه ها و انجمن های هنری و احزاب و گروه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آغاز شد و به صورت فشرده و مستمر ادامه یافت.

اکنون که اعضای کمیته با بررسی سوابق، توانمندی ها، تجربه و شایستگی از بین بیش از 100 گزینه ارائه شده به کمیته در کوتاه ترین و به موقع ترین زمان به لیست نهایی برای ثبت نام رسیده اند، گزارشی مختصر از روند کار فعالیت کمیته و رسیدن نتایج آن به فراخوان.

1- روند بررسی ضوابط مورد نظر کمیته تعیین الگوهای انتخابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی چهار جلسه با حضور جمعی از نخبگان از پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری و فعالان دینی و قرآنی برگزار شد. اعضای هیئت در مدت زمان محدود حتی در ایام تعطیل و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به منظور تعیین خلاصه ضوابط و شاخص های تخصصی ثبت نام از داوطلبان برگزار شد.

2- در همین روند جهت گیری های فرهنگی رئیس جمهور منتخب جناب آقای دکتر پزشکیان و اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دولت چهاردهم توسط این کمیته تدوین شد.

3- کلیه پورتفولیوهای دریافتی از اتحادیه ها، تشکل های هنری، احزاب و گروه ها در جلسات فوق العاده کمیته که ساعت ها به طول انجامید، مطالعه و 106 گزینه با حضور اکثریت اعضای کمیته ارائه و بررسی شد.

4- از بین 106 گزینه، 25 نفر با رای اعضای حاضر به مرحله دوم بررسی راه یافتند و بر اساس شاخص های مدیریتی مطابق دستورالعمل ثبت نام شدند جلسه شورای راهبردی و رئیس کمیته جهت دریافت رزومه تکمیلی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شد.

5- پس از برقراری ارتباط با داوطلبان مرحله نهایی، 4 نفر انصراف کتبی خود را به رئیس کمیته ارسال کردند و نفر دیگر نیز با ارسال نامه سرگشاده انصراف به آقای دکتر ظریف از روند گزینش انصراف دادند.
با توجه به اینکه در دستورالعمل جدید شورا بر ارائه حداقل 10 نفر تاکید شده بود، سه گزینه زیر از لیست 25 نفره جایگزین نامزدهای انصرافی شدند.

6- نهایت تلاش برای رعایت ضوابط تاکید شده در دستورالعمل ها و اطلاعیه های بعدی در انتخاب و ثبت نام، دغدغه اصلی اعضای کمیته بود.

7- با توجه به تایید ریاست جمهوری، در مرحله دوم امتیازات رای مبنای جمع آوری قرار گرفت.

8- توجه به مدیریت تنش‌ها و فشارهای خارجی و توجه به اخبار و محتوای فعالیت‌های کمیته، ایجاد فضای آزاد برای نقد و بررسی گزینه‌های پیشنهادی و حفظ اعتبار در بررسی تمامی گزینه‌های پیشنهادی. در نظر گرفتن اخلاق و شأن همه کاندیداها از نکات اصلی کار کمیته بود.

9- پس از برگزاری 8 جلسه از 28 تیرماه، امروز در نهمین و آخرین جلسه کمیته بر اساس آخرین بخشنامه ها و دستورالعمل های ابلاغی روز گذشته به شورای مدیریت و پس از دریافت نامه کاندیداهای انصرافی، تشکیل نهایی کمیته کمیته تشکیل شد. نامزدهای ثبت نام (ده نفر) شناسایی و به مرکز اعزام می شوند.

در پایان فقط از حسن نیت جنابعالی، ریاست محترم و اعضای شورای راهبری و همراهی و توجه فعالان فرهیخته از خود و اعضای محترم کمیته تشکر می کنم. از حوزه فرهنگ و هنر، کارشناسان و دلسوزان فرهنگ این منطقه.

ذکر این نکته ضروری است که بنا به شهادت اعضای محترم کمیته، نه رئیس کارگروه و نه هیچ یک از اعضای هیأت رئیسه کوچکترین توصیه و دخالتی در روند بررسی گزینه ها نداشته اند.

امیدوارم هیئت رئیسه محترم در بررسی دقیق کاندیداهای پیشنهادی نهایت دقت و اهتمام را در انتخاب مناسب ترین گزینه برای نهاد بزرگ فرهنگی کشور به خرج دهد.

از خداوند منان برای جناب آقای مسعود پزشکیان و همکاران ایشان در دولت چهاردهم و برای ملت شریف و سرافراز ایران توفیق روزافزون مسئلت دارم.

رونوشتی از این نامه برای محمدجواد ظریف رئیس ستاد تشکیل دولت چهاردهم ارسال شده است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *