خاطراتی به «بلندای آسمان وطن»

تبلیغات بنری


کتاب «بلندای آسمان وطن» خاطرات امیر سرتیپ خلبان آزاده جانباز قاسم محمد امینی است که توسط میرعمادالدین فیاضی نوشته شده و توسط انتشارات صورمهر منتشر شده است.

یورنا سرتیپ امینی یکی از چهره های معروف نیروی هوایی است که پس از پایان جنگ تحمیلی و در جریان عملیات بیرونی به اسارت نیروهای عراقی درآمد امیر سرلشکر خلبان حسین لشکری.

سرتیپ امینی پس از آزادی بر خلاف سایر همرزمانش که بازنشسته شدند، برای به روز رسانی اطلاعات خود تلاش زیادی کرد و درجات عالی نظامی در مناصب مختلف رهبری به دست آورد تا اینکه جانشین نیروی هوایی شد.

نویسنده اثر، میرعمادالدین فیاضی، مصاحبه خود را با شاهزاده سرتیپ امینی در فروردین 1395 در ساختمان حوزه هنری آغاز کرد و در آذرماه همان سال نخستین پیش نویس یادداشت ها را برای تصحیح به راوی تحویل داد. علاوه بر این، جلسات تکمیلی در جولای 2016 برگزار شد و کتاب در نهایت تا پایان دسامبر 2018 تکمیل شد.

«بلندای آسمان وطن» در 4 بخش مرجع، مقدمه، خاطرات و تصاویر نوشته شده و شرح زندگی راوی از دوران کودکی، خانواده، سخت کوشی و فرصت هایی است که شاهزاده سرتیپ امینی در زندگی خود تجربه کرده است. پرتاب موفقیت آمیز راوی، بررسی عوامل پیشرفت هوانوردی او در دوران خدمت، چگونگی جان سالم به در بردن از خطرات هوانوردی در زمان جنگ و صلح و ارتقاء به مقام عالی نظامی از دیگر موضوعاتی است که در کتاب به آن اشاره شده است.

علاقه مندان به تاریخ شفاهی دفاع مقدس و خاطرات خلبانان مخاطب اصلی این کتاب خواهند بود.

«بلندای آسمان وطن» با شمارگان هزار و 250 نسخه، 660 صفحه و قیمت 545 هزار تومان در دسترس علاقه مندان است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *