امکان واردات خودرو با کد ملی فراهم شد

تبلیغات بنری


معاون حمل و نقل وزارت حراست گفت: هر فردی که دارای کد ملی باشد می تواند خودروی مورد نیاز خود را وارد محدوده گمرکی کرده و پس از پرداخت عوارض گمرکی آن را ترخیص کند.

یورنا- آقایی در تشریح جزئیات واردات خودروهای فرسوده گفت: عموم مردم می توانند با ثبت آمار در گمرک و پرداخت هزینه واردات و گمرک نسبت به بازخرید خودرو اقدام کنند و نیازی به دریافت کارت بازرگانی نیست. در آیین نامه واردات خودروهای فرسوده، مراحل ثبت درخواست برای شرکت های واردکننده و ثبت آماری برای عموم مردم لحاظ شده است.

وی در خصوص سازوکار واردات خودرو گفت: در آیین نامه خود موضوعی را که مربوط به شرکت های واردکننده است و ثبت آماری که مربوط به متقاضیان عموم مردم و افرادی است که می توانند با ثبت آمار در گمرک ترخیص کنند و خودرو را ترخیص کنند بحث می کنیم. پرداخت هزینه واردات و گمرک و نیازی به اخذ کارت کار توسط افراد نیست. در آیین نامه مذکور افراد می توانند برای نیازهای شخصی خود با کد ملی که مشخص می کنند خودرو وارد کنند. در بدو شروع کار و با توجه به شرایط تامین ارز به ازای هر نفر یک دستگاه خودرو مجاز است.

وی درباره ویژگی خودروهای قابل واردات گفت: خودروهایی که وارد می شوند باید بین 3 تا 5 سال قدمت داشته باشند و با استانداردهای روز اروپا و بین المللی مطابقت داشته باشند. محدودیت دیگر این است که حجم موتور خودرو باید کمتر از 2500 سی سی باشد. واردات می تواند از تمام کشورهای اتحادیه اروپا، ژاپن یا کره جنوبی باشد و به نظر می رسد محدودیتی فقط در مورد ایالات متحده وجود دارد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *