سفر پوتین به کره شمالی؛ مسکو و پیونگ‌یانگ به دنبال توسعه روابط

تبلیغات بنری


رئیس جمهور روسیه برای اولین بار در 24 سال گذشته از کره شمالی بازدید می کند و این سفر نگرانی های آمریکا و متحدانش را برانگیخته است.

یورنا انتظار می رود ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اولین سفر خود پس از 24 سال روز سه شنبه وارد کره شمالی شود و در این سفر بر تعمیق روابط دو کشور تاکید کند.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، از پوتین برای دیدار از کره شمالی در سپتامبر گذشته هنگام بازدید از شرق روسیه برای اولین گفتگوهای خود از سال 2019 دعوت کرد.

کاخ کرملین در بیانیه ای اعلام کرد که به دعوت کیم جونگ اون، ولادیمیر پوتین در یک سفر دولتی دوستانه در روزهای 18 و 19 ژوئن (29 و 30 ژوئن) به کره شمالی سفر خواهد کرد.

اولین سفر پوتین به کره شمالی پس از 24 سال

آخرین سفر پوتین به پیونگ یانگ در ژوئیه سال 2000، چهار ماه پس از انتخاب او به عنوان رئیس جمهور برای اولین بار بود. در آن زمان با کیم جونگ ایل، پدر کیم و رئیس جمهور وقت کره شمالی آشنا شد.

رئیس جمهور روسیه در پیامی که روزنامه کره شمالی «رودونگ سینمون» منتشر کرد، تاکید کرد که دو کشور در هفتاد سال گذشته روابط و مشارکت های خوبی بر اساس برابری، احترام متقابل و اعتماد برقرار کرده اند.

وی نوشت: سازوکارهای جایگزین برای تجارت و شهرک‌سازی‌های متقابل که تحت کنترل غرب نیستند و مشترکاً در برابر محدودیت‌های یکجانبه غیرقانونی مقاومت می‌کنند، توسعه خواهیم داد و در عین حال معماری برای امنیت برابر و غیرقابل تقسیم در اوراسیا خواهیم ساخت.

وی از کره شمالی برای حمایت روسیه در جنگ اوکراین تشکر کرد و متعهد شد از پیونگ یانگ برای دفاع از منافع خود در برابر “فشار، باج گیری و تهدیدهای نظامی آمریکا” حمایت کند.

محور مبادله روسیه و کره شمالی

نگرانی‌های فزاینده‌ای وجود دارد که پیونگ یانگ در ازای کمک‌های اقتصادی و انتقال فناوری برای حمایت از برنامه نوسازی نظامی که کیم در سال‌های اخیر دنبال کرده است، مهمات به مسکو برای جنگش در اوکراین می‌دهد.

مقامات کره جنوبی و آمریکا نگرانی خود را از سفر آتی پوتین و پیامدهای روابط نزدیکتر بین دو کشور بر امنیت منطقه ابراز کردند.

لیف-اریک ایزلی، استاد مطالعات بین‌المللی در دانشگاه زنان اوها در سئول، گفت: «این نشست یک پیروزی برای کیم جونگ اون است.» اما به تقویت مشروعیت کره شمالی نیز کمک خواهد کرد.” کیم محلی.

روسیه نمی تواند از نظر اقتصادی جایگزین چین شود، اما افزایش همکاری با مسکو نشان می دهد که پیونگ یانگ گزینه هایی دارد. حداقل در حال حاضر، جنگ در اوکراین یک “محور مبادله ای” بین روسیه و کره شمالی ایجاد کرده است که به دنبال تجارت سلاح با فناوری مدرن نظامی هستند.

کیم جونگ اون دو ماه پس از سفرش به روسیه گزارش داد که کره شمالی با موفقیت یک ماهواره شناسایی را در مدار زمین قرار داده است.

آندری لانکوف، کارشناس کره شمالی در دانشگاه کوکمین در سئول، به آسوشیتدپرس گفت که در ازای مهمات توپخانه و موشک های بالستیک کوتاه برد، پیونگ یانگ امیدوار است که سلاح های پیشرفته تری از مسکو به دست آورد.

در ماه های اخیر روسیه روابط خود با کره شمالی را اعلام کرده است که آمریکا و متحدانش در اروپا و آسیا را نگران کرده است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *