ارائه خدمات درمانی هلال‌ احمر به عزاداران روز عاشورا در عتبات عالیات

تبلیغات بنری


رئیس مرکز پزشکی حج و عمره ضمن توصیه به زائران حسینی برای پرهیز از گرمازدگی، از ارائه خدمات درمانی رایگان هلال احمر در روز عاشورا در آستان های عالیه خبر داد.

یورنا – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر: مرعشی گفت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان با بهره گیری از کادر پزشکی مجرب شامل پزشکیان متخصص و عمومی، پرستاران، کارشناسان فوریت های پزشکی و اورژانس خدمات خود را به صورت شبانه روزی ارائه می کند. رتبه های دیگر هدیه ای برای بیماران و مجروحان در قبر.

وی افزود: در این ایام سوگواری اکثر بیماران مبتلا به عفونت های تنفسی، مشکلات گوارشی، علائم اولیه گرمازدگی و دردهای اسکلتی و عضلانی هستند و طبق روال سال های گذشته انتظار می رود در دوره آتی تحت درمان قرار گیرند. . در دو روز و به ویژه امروز که روز عاشورای حسینی است، آسیب های ناشی از سبک خاصی از عزاداری بخش بزرگی از مراجع را تشکیل می دهد.

مرعشی ادامه داد: به زائران حسینی توصیه می کنیم برای حفظ سلامت خود و همراهان خود در این ایام اصول مراقبت های پیشگیرانه را در نظر بگیرند. از قرار گرفتن ناخواسته و غیر ضروری در معرض نور خورشید خودداری کنید و در ساعات گرم روز از محل اقامت خودداری کنید.

وی افزود: زائران برای جلوگیری از کم آبی و علائم گرمازدگی باید مصرف مداوم آب آشامیدنی سالم و سایر مایعات را مد نظر داشته باشند. از مصرف بیش از حد داروهای خوراکی خودداری کنید و در صورت داشتن سابقه بیماری های زمینه ای مانند فشار خون بالا، دیابت، مشکلات قلبی، اختلالات خلقی و … داروهای خود را در طول پرواز مانند قبل به درستی و به موقع مصرف کنید و به طور کامل اجتناب کنید. توقف یا مصرف آنها در طول زمان. بی نظمی آنها

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *