سامانه یکپارچه اموال تملیکی (سیات) چه کاربردی دارد؟

تبلیغات بنری


تسهیل، شفافیت و دقت در ثبت اطلاعات از جمله مزیت های سامانه سئات است که فاز اول آن از چند روز پیش راه اندازی شد و نقشی متمایز در مبارزه با قاچاق کالا دارد.

یورنا- سامانه یکپارچه مالکیت املاک (سیات) یکی از وظایف قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که مقرر شد با تصویب آیین نامه اجرایی در سال 1394 تکمیل و راه اندازی شود.

بر اساس قانون مبارزه با قاچاق انسان، به منظور مستندسازی اطلاعات الکترونیکی اموال ناشی از قاچاق، سازمان شاهنشاهی مجبور به تکمیل سامانه SIAT با همکاری وزارت امنیت، سازمان تعزیرات حکومتی، گمرک و بازپرسی شد. ادارات از مرحله کشف کالای قاچاق تا بازگشت کند آن به اقتصاد رسمی کشور.

بازدید رئیس جمهور شهید از انبارهای اموال تملک شده و مداخله قوه قضائیه در این امر روند انتقال کالا را تسریع کرد و در این راستا مرحله اول اجرا شد. سیستم یکپارچه برای تملک دارایی (SIAT) مدتی پیش به منظور شفاف سازی و پیگیری آرا و احکام قضایی فاش شد.

مزایای ایجاد سیستم SEAT

با استفاده از سامانه سیات، امکان اتصال تمامی انبارهای سازمان املاک به شبکه هوشمند، ثبت دقیق صورتجلسه کشف و تعیین ارزش کالا فراهم شد.

برچسب ها و بارکدهای کالا و انبار نیز روی کالا ثبت می شود و در هر نقطه از کشور با استفاده از بارکد خوان می توانید وضعیت کالا، نوع سفارش صادر شده و در کدام انبار را مشاهده کنید. آن واقع شده است.

تسهیل، شفافیت و دقت در ثبت اطلاعات، کاهش زمان اجرای فرآیندها، طراحی کنترل ها برای جلوگیری از فساد، انطباق فرآیندها با قوانین جدید، کاهش دخالت عوامل انسانی در فرآیندها و ارتباطات وب سرویس خارجی از دیگر مزایای استفاده از SIAT است.

عبدالمجید اجتهادی در این خصوص گفت: گفتگو با میزان وی با اشاره به بهره برداری از فاز اول سامانه یکپارچه املاک (سیات) اظهار داشت: همکاری قوه قضائیه در تعیین تکلیف اموال غیرمنقول است و از آنجایی که راه اندازی سامانه سیات در قانون پیش بینی شده است، این موضوع همواره یکی از خواسته های رئیس قوه قضائیه بوده است.

به گفته معاون وزیر اقتصاد راه اندازی این سامانه گامی موثر برای اطلاعات است و در این زمینه تمامی دستگاه های قضایی از جمله سازمان بازرسی کل کشور همکاری های لازم را با سازمان املاک و مستغلات انجام داده و موضوع را پیگیری کرده اند. موضوع. مسئله.

اجتهادی می گوید: سامانه سیات ارتباط بین مراجع ذیربط را در راستای تسریع در انتساب کالا و شفاف سازی پیگیری می کند و در مرحله دوم این سامانه با بخش های مختلف قضایی بویژه دادسرای عمومی و شفاف سازی ارتباط برقرار می کند. دادگاه های انقلاب در دستور کار است.

همکاری طلایه داران در اجرای صحیح سامانه سیات امری مهم است که مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی بر آن تاکید کرد: سازمان های کاشف ابتدا باید کد منحصر به فرد جمع آوری و فروش اموال تملیکی را ارائه کنند سازمان مطابق با آنچه در قانون مبارزه با قاچاق انسان آمده است.

اهتمام من تاکید کرد که مقام قضایی به ویژه سازمان بازرسی کل کشور و دادستانی کل کشور موظف به پیگیری این موضوع هستند تا با دستگاه های تحقیق و سازمان تملک اموال همکاری کنند تا این دستگاه ها بتوانند موضوع را مدیریت کنند. به طور جدی.

مشاهده جزئیات کالا در انبارها با استفاده از سیستم SEAT

امین حسین رحیمی وزیر دادگستری وی همچنین درباره سامانه یکپارچه مالکیت املاک (سیات) گفت: با راه اندازی این سامانه، ساماندهی و جزئیات کالاهای موجود در انبارها قابل مشاهده و پیگیری است.

رحیمی به لزوم اتصال تمامی دستگاه های مرتبط به سامانه یکپارچه اشاره کرد و گفت: شناسایی سامانه SIAT یک وظیفه قانونی و رویه بسیار مناسبی است و فاز اول این سامانه در نهاد زندان اجرا شده است که کمک می کند. برای تعیین سریع مالکیت ملک.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد نیز در این خصوص گفت: ساماندهی انبارهای املاک از سال 1400 با حضور رئیس جمهور در انبار املاک بوشهر آغاز شد و پس از آن با تلاش رئیس جمهور جمهوری. قوه قضائیه روند تعیین تکلیف کالا را تسریع کرد و در نتیجه سامانه سئات به نمادی از تبلور رویه هایی تبدیل شد که این سازمان تملک اموال را به مرز بی بازگشت رساند.

وزیر اقتصاد معتقد است: قبل از ایجاد سامانه سیات، زمانی که اطلاعاتی درباره یک کالا درخواست می شد، باید همه انبارها جستجو می شد و همیشه این احتمال وجود داشت که چیزی مفقود یا آسیب ببیند، اما در حال حاضر از ورود کالا محصول را به سازمان اختصاصی در هر نقطه از کشور به صورت آنلاین مطلع می کنیم.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *