اپیزود پایانی برای فتح هفدهمین جام؛ جنگ تمام عیار ماتادورها و سه‌شیر پشت دیوار برلین

تبلیغات بنری


جام ملت های اروپا 2024

در روز پایانی یورو 2024، انگلیس و اسپانیا امشب (یکشنبه) در فینال به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

یورنا – شمارش معکوس برای شروع آخرین بازی یورو 2024 او می گذرد نبرد باشکوه بین سه شیر در برابر گاوبازان در نوع خود جذاب و شگفت انگیز خواهد بود. هر دو تشنه قهرمانی هستند. اسپانیا به دنبال عنوان تیمی است که بیش از همه به یورو افتخار می کند و انگلیس نیز به دنبال کسب اولین یورو در تاریخ است.

قسمت ماقبل آخر فتح جام هفدهم؛  جنگی همه جانبه بین گاوبازان و سه شیر در پایتخت

تاکنون 22 تیم از رقابت های یورو 2024 کنار رفته اند و تنها دو تیم باقی مانده تا یکی از آنها جام قهرمانی را بالای سر ببرد. اسپانیا در تلاش است تا برای چهارمین بار قهرمان اروپا شود تا پرافتخارترین تیم اروپایی تاریخ شود. از سوی دیگر تیم ملی انگلیس تحت هدایت … گرت ساوتگیت او در تلاش است تا اولین قهرمانی خود در اروپا را کسب کند و به این موج ناکامی پایان دهد.

قسمت ماقبل آخر فتح جام هفدهم؛  جنگی همه جانبه بین گاوبازان و سه شیر در پایتخت

انگلستاناسپانیا؛ نبرد برای به پایان رساندن یک کار ناتمام؛ شیرها با گاوبازان می جنگند تا جام را از پشت دیوار برلین کشف کنند

ساعاتی تا آغاز دیدار نهایی یورو 2024 می گذرد و امشب (یکشنبه) از ساعت 22:30 در ورزشگاه المپیک برلین، تیم های اسپانیا و انگلیس به مصاف یکدیگر خواهند رفت. این جلسه را قضاوت کنید فرانکو لوتکسر او مسئول خواهد بود

استادیوم المپیک در برلین، پایتخت آلمان، 88 سال است که راه اندازی شده است. این ورزشگاه میزبان 3 بازی در جام جهانی 1974 و 6 بازی در جام جهانی 2006 از جمله بازی فینال بود. فینال لیگ آلمان نیز هر سال در اینجا برگزار می شود. حالا این ورزشگاه میزبان مهم ترین بازی یورو است و امشب قهرمان هفدهمین دوره جام ملت های اروپا را مشخص می کند.

قسمت ماقبل آخر فتح جام هفدهم؛  جنگی همه جانبه بین گاوبازان و سه شیر در پایتخت

قبل از شروع یورو 2024، اسپانیا در میان مدعیان عنوان قهرمانی لیگ ملت های یوفا به حساب می آید و ترکیب خوبی از ستاره های جوان و با تجربه را در ترکیب دارد. لوئیس دلافونته جمع آوری شده

انگلیس و اسپانیا برای اولین بار از سال 2018 به مصاف هم رفتند که انگلیس با نتیجه 3-2 در لیگ ملت های اروپا پیروز شد. اسپانیا هر 6 بازی خود را تاکنون در این رقابت ها با ضریب برد 100 درصدی برده و به فینال راه یافته است. تیم ملی لاروخا در راه صعود به فینال تنها 3 گل دریافت کرد که تنها 2 گل در طول مسابقه بود. از سوی دیگر تیم ملی انگلیس با هدایت ساوت گیت در یورو 2024 عملکرد چندان خوبی را به ثبت نرسانده و تا به اینجای کار نیز شکل گیری تیم قهرمانی را نشان نداده است. سیچر در مرحله گروهی تنها یک برد کسب کرد و برای دو بازی دیگر محروم شد. آنها در دیدارهای حذفی خود مقابل اسلواکی و هلند به سختی پیروز شدند و در مقابل سوئیس در وقت قانونی به تساوی رسیدند و در ضربات پنالتی پیروز شدند.

قسمت ماقبل آخر فتح جام هفدهم؛  جنگی همه جانبه بین گاوبازان و سه شیر در پایتخت

این سومین بازی اسپانیا و انگلیس در جام ملت های اروپا خواهد بود. سه شیرها توانستند در مرحله گروهی در سال 1980 با نتیجه 2-1 پیروز شوند و در سال 1996 پس از تساوی در وقت قانونی در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 4-2 در ضربات پنالتی پیروز شدند. در 3 دیدار از 4 دیدار اخیر با اسپانیا در تورنمنت های مهم (جام جهانی یا یورو)، انگلیس نتوانسته دروازه حریف را باز کند.

اسپانیا در 14 دیدار قبلی با انگلیس تنها 4 بار شکست خورد (7 برد و 3 تساوی). این در حالی است که آنها قبل از این دوره 7 شکست متوالی را مقابل این حریف متحمل شدند.

آخرین بازی انگلیس و اسپانیا در لیگ ملت های یوفا 2018 شاگردان ساوت گیت با نتیجه 3 بر 2 پیروز شدند. آنها هرگز نتوانستند دو پیروزی متوالی بر لاروخا را پس از سال 1980 جشن بگیرند. اسپانیا در سه فینال مهم گذشته (جام جهانی 2010، یورو 2008 و 2012) پیروز شده است.

قسمت ماقبل آخر فتح جام هفدهم؛  جنگی همه جانبه بین گاوبازان و سه شیر در پایتخت

اسپانیا با 13 گل بهترین خط حمله جام ملت های اروپا را داشت در حالی که انگلیس تنها 7 گل به ثمر رساند. هری کین از انگلستان و دنی اولمو از اسپانیا با 3 گل جمال مسیله از آلمان گیورگی میکاواتادزه از گرجستان، کودی خاکپو از هلند و ایوان شرانتز از اسلواکی بهترین گلزنان یورو هستند. این دو بازیکن در فینال شانس گلزنی دارند و در صورت گل نخوردن به دلیل گذشت کمتر از دقایق بازی، گرجستانی پیش خواهد بود. لمین یامال که به تازگی 17 ساله شده است با 3 پاس گل بهترین گلزن یورو است. هم تیمی های او فابیان رویز و دنی اولمو با دو پاس گل در رتبه های بعدی قرار دارند.

پدری تنها غایب قطعی فینال خواهد بود. این بازیکن در دیدار مقابل آلمان دچار مصدومیت شدید شد. به جز او، تریپیه، ملی پوش فوتبال انگلیس تنها مصدوم این تیم است و کادر پزشکی سه شیر در تلاش هستند تا او را به این دیدار برسانند.

قسمت ماقبل آخر فتح جام هفدهم؛  جنگی همه جانبه بین گاوبازان و سه شیر در پایتخت

حال باید منتظر ماند و دید که آیا اسپانیا با برد ۱۰۰ درصدی تا اینجای کار می تواند قهرمان شود یا انگلیس با آمار نسبتا ضعیف جام را از دستان ماتادورها خواهد ربود. از سوی دیگر، هاریکین، دیگر بازیکن مطرح انگلیسی، در تلاش است تا اولین عنوان رسمی خود را کسب کند و به طلسم بی عنوانی خود پایان دهد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *