مهلت ثبت‌نام متقاضیان رشته علوم ورزشی و رشته‌های دارای آزمون عملی هنر فردا یکشنبه پایان می‌یابد

تبلیغات بنری


مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش و سنجش نظام آموزشی کشور از پایان مهلت ثبت نام متقاضیان رشته های علوم و رشته های ورزشی در آزمون عملی فنی تا پایان روز یکشنبه 3 تیرماه خبر داد.

یورنا به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش و سنجش نظام آموزشی کشور، علیرضا کریمیان با بیان اینکه تاکنون بیش از 24 هزار نفر به این رشته ها ابراز علاقه کرده اند، گفت: داوطلبان هر گروه آزمایشی از رشته های ریاضی و رشته های علوم فنی، تجربی و انسانی در صورت علاقه به رشته علوم ورزشی داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صورت علاقه به رشته های قبولی در آزمون (بر اساس مندرجات بند 8 اطلاعیه مورخ 12 /04/1403 هجری شمسی «صدور پرینت کارت شرکت در آزمون سراسری 1403»)، باید نسبت به انتخاب رشته مورد نظر و پرداخت هزینه آزمون عملی تا پایان روز یکشنبه 24 تیرماه از طریق ایمیل سامانه جامع آزمون سراسری، این مهلت لغو شود. تمدید شود.

مشاور سرپرست سازمان سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور افزود: داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون عملی این رشته ها خواهند بود که هزینه شرکت در آزمون عملی را در بازه زمانی اعلام شده پرداخت و اعلام کنند. علاقه آنها به این رشته ها و در جلسه آزمون گروه های آزمایشی، علوم ریاضی، علوم انسانی و تجربی در یکی از امتحانات سراسری اول، دوم یا دو جلسه در سال 1403 هجری قمری ظاهر شد.

وی با بیان اینکه برای این دسته از داوطلبان نمره کل آزمون اختصاصی با احتساب دوره عملی رشته مربوط به آزمون عملی سال 1403 هجری قمری محاسبه می شود، افزود: آزمون عملی برای هر رشته در هر سال اعمال می شود. با احتساب مجموع نمرات آزمون اختصاصی آن رشته در همان سال مجموع نمرات آن رشته با آزمون عملی بین کل نمرات آزمون انحصاری با احتساب درس عملی 1403 محاسبه می شود. برای آزمون انحصاری شامل درس عملی 1402، بالاترین امتیاز، به عنوان نمره کل برای آزمون با نمره کل برای رکورد ترکیب شده است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور در نهایت به داوطلبان توصیه کرد برای انتخاب این رشته ها با توجه به مهلت ثبت نام، اطلاعیه های سازمان سنجش و ارزشیابی کشور را به دقت مطالعه کنند. نظام آموزشی کشور در این زمینه.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *