آغاز فراخوان ثبت‌نام خودرو‌های فرسوده از امروز

تبلیغات بنری


رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل از آغاز فراخوان ثبت نام خودروهای فرسوده در سامانه این ستاد از روز شنبه سوم تیرماه سال جاری خبر داد.

یورنا – به نقل از وزارت حراست، مهران سالاریح سرپرست تیم نوسازی ناوگان حمل و نقل گفت: مالکان خودروهای فرسوده می توانند از روز شنبه 3 تیرماه به منظور اولویت بندی در سامانه نوسازی ناوگان فرسوده در سامانه nnhk.ir ثبت نام کنند. برنامه های جایگزین یا جایگزین سازندگان خودرو

وی افزود: مالکان خودروهای فرسوده، سنگین و موتورسیکلت به استثنای خودروهای دولتی و تاکسی پس از مراجعه به سایت ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل در قسمت «دعوت نامه ثبت نام خودروهای فرسوده» و وارد کردن اطلاعات متقاضی و وی اطلاعات خودروی مستعمل او را در بخش «شرایط ثبت نام» بنویسید: «نقد، مبادله نقدی، تسهیلات یا اجاره، پس از تعیین زمان و محدوده قیمت خودروی جایگزین، سفارش خود را نهایی کنید.»

به گفته رئیس تیم نوسازی ناوگان حمل و نقل، متقاضیان ثبت نام به مرور زمان با توجه به طرح و شرایط وسیله نقلیه ای که انتخاب کرده اند ابطال می شوند و در صورت درخواست، خودروی جایگزین با امکانات لازم دریافت می کنند.

وی افزود: بر اساس ماده 10 قانون تنظیم مقررات صنعت خودرو، سن انقضای خودروهای بنزینی، گازسوز، دوگانه سوز و گازوئیلی 20 سال، خودروهای هیبریدی 23 سال و خودروهای برقی 25 سال تعیین شده است.

سالاریا در ادامه سخنان خود گفت: این سن برای خودروهایی که با بنزین، گاز، دوگانه سوز و گازوئیل کار می کنند 12 سال، برای خودروهای هیبریدی 15 سال و برای خودروهای برقی 20 سال است.

وی افزود: طول عمر مینی بوس های دیزلی 12 سال، پایه گاز 15 سال، برقی 20 سال، اتوبوس های برون شهری 15 سال، اتوبوس های درون شهری دیزلی 10 سال، پایه گاز 12 سال و برقی 20 سال است.

به گفته رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل، عمر مفید مینی ون ها 15 سال، کامیون ها و تراکتورها 25 سال، موتورسیکلت های بنزینی 6 سال، موتورهای انژکتوری بنزینی 12 سال و موتورسیکلت های برقی است. 15 سال.

وی ادامه داد: بر اساس این آیین نامه، خودروهای فرسوده ای که در سامانه ستاد نوسازی ناوگان ثبت نام و آماده اسقاط اعلام شده اند، تا پنج سال و مهلتی برای ایجاد شرایط لازم و اعطای شرایط فوق به آنها اعلام می شود. تسهیلات مذکور از طریق سامانه، از محدودیت های مربوط به خودروهای فرسوده موضوع ماده (8) از قانون هوای پاک مصوب 1395 مستثنی هستند.

سالاریا همچنین گفت: این خودروها به پلیس راهنمایی و رانندگی ارائه می شود تا از سال آینده جریمه و محدودیتی بر اساس مقررات پلیسی نداشته باشند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *