رئیس جمهور آینده و ایجاد فضای مناسب برای رشد استارت آپ ها و کسب و کارهای نوآور

تبلیغات بنری


یکی از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و هوش تجاری تسهیل کسب و کارهای جدید و ایجاد بستری مناسب برای رشد استارتاپ ها و کسب و کارهای نوآور را از انتظارات خود از رئیس جمهور آینده دانست.

علی اکبر حدادی هرندی، معاون آموزشی و توسعه فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفت وگو با یورنا. وی گفت: به عنوان مدرس دانشگاه در حوزه فناوری اطلاعات و هوش تجاری یکی از پیشنهادات و انتظارات از رئیس جمهور آینده توسعه زیرساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور است. شاید در عصر اطلاعات به سر می بریم و برای این منظور توسعه پوشش اینترنت پرسرعت در سراسر کشور، ارتقای کیفیت اینترنت و افزایش سرعت آن و همچنین توسعه زیرساخت های ارتباطی مانند شبکه ملی اطلاعات پیشنهاد شده است. .

وی با اشاره به اینکه توسعه دولت الکترونیک و خدمات دیجیتال یکی دیگر از انتظارات رئیس جمهور آینده است، گفت: برای این منظور می توان «افزایش دسترسی به خدمات آنلاین دولتی و کیفیت آنها»، «ساده سازی فرآیندهای اداری و کاهش بوروکراسی، » و «تقویت امنیت و حفاظت از داده های شخصی».

حدادی هرندی با تاکید بر تسهیل کسب‌وکارهای جدید در کشور، یادآور شد: بهتر است رئیس‌جمهور آینده فضایی مناسب برای رشد استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوآور، حمایت از نوآوری، تحقیق و توسعه فناوری و ایجاد مشوق‌های سرمایه‌گذاری در زمان کنونی ایجاد کند. محیط زیست کشور در فناوری، اطلاعات را در برنامه های خود بگنجانید و آنها را قابل اجرا کنید.

وی بر تقویت مهارت های دیجیتال در جامعه تاکید کرد و خاطرنشان کرد: توسعه آموزش مهارت های دیجیتال در مدارس و دانشگاه ها یکی از موضوعات مهمی است که با توجه به تغییراتی که پس از ویروس کرونا در جهان رخ داده است، باید مورد توجه قرار گیرد. جهان.

حدادی هرندی ایجاد زیرساخت برای آموزش آنلاین و الکترونیکی، افزایش سواد فناوری در بین شهروندان و توسعه تفکر داده محور در تصمیم گیری را از دیگر انتظارات رئیس جمهور آینده دانست.

معاون توسعه آموزش و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اهمیت تقویت امنیت سایبری و مدیریت داده ها در کشور گفت: انتظار می رود رئیس جمهور آینده قوانین و مقررات مناسبی را در حوزه امنیت سایبری تدوین کند. و ایجاد مرکز ملی مدیریت بحران سایبری و اولویت با برنامه‌های آن برای تقویت زیرساخت‌های امن داده‌های حساس و رفع انحصار مدیریت داده‌ها و تبادل ابرداده در سیستم اداری و اجرایی دولت است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

isna به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *