راه‌آهن کرمانشاه – اسلام آبادغرب تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد

تبلیغات بنری


مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به تایید تامین مالی 30 هزار میلیارد تومانی پروژه راه آهن کرمانشاه – خسروی از محل صندوق توسعه ملی، گفت: قطعه راه آهن غرب کرمانشاه – اسلام آباد 82 درصد محقق شده است. پیشرفت مالی تاکنون و با توجه به تایید تامین مالی پروژه: این پروژه اصلی تا پایان سال 1404 هجری شمسی آماده بهره برداری خواهد بود.

یورنا – به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه)، جلسه پیگیری تکمیل خط ریلی کرمانشاه – خسروی با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی، رئیس کمیته ساخت و ساز شورای اسلامی شهر برگزار شد. کنفرانس. مجلس با حضور مجتبی بخشی پور نماینده اسلام آباد غرب در مجلس، رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، معاون عمرانی استانداری و جمعی از مدیران استانداری در این شهرستان برگزار شد. اسلام آباد غرب. .

رامین الماسی در حاشیه این دیدار گفت: خط ریلی کرمانشاه – خسروی یکی از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه و با تایید وام 30 هزار میلیاردی است. تومان این پروژه بزرگ اجرا خواهد شد. تا پایان سال 1404 به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: با توجه به تاخیر چندین ساله در اجرای این طرح ویژه، بخشی از زمان لازم برای تکمیل این پروژه بسیار مهم از بین رفت اما با پیگیری استاندار کرمانشاه و نامه نگاری های متعدد دولت شهید رئیسی و همت اعضای شورای اسلامی خوشبختانه این پروژه راهبردی دوباره فعال شد.

الماسی تاکید کرد: قطار کرمانشاه یک پروژه راهبردی راه آهن است که شبکه ریلی ایران را به عراق متصل می کند و مسیر ترانزیتی کشور را در قالب کمربندی ایران – راه تکمیل می کند.

الماسی تاکید کرد: بر اساس بیانات رهبر انقلاب و مصوبه هیئت دولت سیزدهم، این پروژه راهبردی اعتبار لازم را دریافت می کند و اجرای آن باید با سرعت بیشتری پیگیری شود.

الماسی از تامین مصالح مورد نیاز و استفاده از نیروی کار بومی در این پروژه بزرگ خبر داد و گفت: امیدواریم این طرح در اشتغال تاثیرگذار باشد و شاهد حل بخشی از معضل بیکاری و ثروت باشیم. نسل در استانداری

وی از تخصیص منابع مالی و ایجاد حداقل هزار فرصت شغلی مستقیم خبر داد و گفت: به زودی با قدرت و سرعت لازم شاهد اجرای آن خواهیم بود.

در این دیدار مجتبی بخشی پور نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو و عضو کمیسیون رئیس مجلس با تشکر از پیگیری ها و زحمات استاندار کرمانشاه گفت: پیگیری های بسیار مناسبی در این خصوص انجام شده است. مجلس برای فعال سازی این پروژه مهم و خوشبختانه مصوبه بسیار مناسب و پایداری برای آن وجود دارد.» این پروژه تامین مالی شده است.

وی تاکید کرد: اولویت ما بهره برداری از قطعه غرب کرمانشاه – اسلام آباد است و در گام اول باید محدوده ایستگاه اسلام آباد را تملک کرده و بلافاصله عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.

در ادامه این نشست خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: منابع مالی لازم برای احداث خط ریلی کرمانشاه – خسروی شناسایی و منابع مالی لازم برای احداث خط ریلی کرمانشاه-خرمانشاه و خسروی شناسایی شده است. پیمانکار باید پروژه را در چندین جبهه فعال کند و مطالبات پرداختی خود را برای تامین آن به وزارتخانه ارائه کند.

وی گفت: مطالعات ایستگاه اسلام آباد غرب باید سریعا به اتمام برسد و پس از اخذ زمین مورد نیاز، عملیات اجرایی آن به سرعت آغاز شود.

رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز از آمادگی خود برای حمایت از تکمیل خط ریلی کرمانشاه – خسروی در خان ملات خبر داد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *