فروش ارز به زائران اربعین حسینی از ۷ مرداد آغاز می‌شود

تبلیغات بنری


بانک مرکزی دستورالعمل «تدارکات تامین و عرضه ارز دینار زائرین اربعین الحسین علیه السلام برای سال 1403» را به هفت بانک عامل ابلاغ کرد.

یورنا – به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، با توجه به فرارسیدن ایام اربعین حسینی (علیه السلام) و به منظور تکریم و تسهیل شرایط عزیمت شهروندان ایرانی به عتبات عالیات در سال جاری. دستورالعمل «تدارکات تامین و تحویل ارز دینار برای زائران اربعین حسینی» (علیه السلام) در سال 1403 به هفت بانک ملی ایران، تجارت، صادرات ایران، ملت، بانک پستی ابلاغ کرد. پارسیان و صباح.

متن دستورالعمل مذکور به شرح زیر است:

1- فروش ارز (اسکناس) به زائران متقاضی زیارت اربعین حسینی با حداکثر 200 هزار دینار عراقی برای هر زائر به قیمت فروش ارز ایران و مرکز مبادلات طلا (ETS) خواهد بود. ضمناً دریافت هرگونه کارمزد یا هزینه به مبلغ ریالی ارز مورد نیاز (براساس نرخ مرکز مبادلات) از متقاضی ممنوع است.

2- ارز از محل منابع امانی بانک مرکزی در اختیار آن بانک تامین و پرداخت خواهد شد. در این راستا لازم است با واحد عملیات ارزی این بانک هماهنگی شود.

3- فروش ارز به زائران بالای پنج سال (متولدین 1397/06/01 و قبل از آن) از تاریخ 16 مرداد 1303 لغایت 12 شهریور 1403 با ارائه اصل کارت ملی و گذرنامه معتبر یا معتبر. . «کارت سفر اربعین» زائر ثبت شده در سامانه، تحت عنوان «ارز بازدید اربعین» (کد آدرس 50) و با شرط درج کد رهگیری در سامانه مربوطه، به صورت ارزی (سینا) قابل رصد است.

ضمناً پس از طی مراحل ثبت نام در سامانه سماح، کد رهگیری در سامانه مربوطه (کد ملی متقاضی) فعال خواهد شد.

لازم است بانک نسبت به ثبت دقیق انتشار سکه به ویژه ثبت منبع ارز فروخته شده، اقدامات لازم را برای توجیه کاربران سامانه سنا انجام دهد.

توجه: برای زائران 5 تا 15 سال به جای کارت ملی باید اصل شناسنامه ارائه شود.

4- آن بانک موظف است ضمن ارائه اطلاعات نام و نشانی شعب منتخب، نسبت به فروش ارز توسط شعب منتخب در تمامی ایام غیرتعطیلی در بازه زمانی اعلام شده در بند (3) به زائران اقدام نماید. همچنین لازم است طبق دستور این بانک برای ادامه فعالیت فروش در ایام تعطیلات آمادگی لازم را داشته باشید.

5- سرپرستان خانواده می توانند برای خرید ارز اربعین اعضای خانواده خود (همسر و فرزندان) به همراه کلیه مدارک شناسایی و اعضای خانواده به شعب آن بانک مراجعه کنند. به دلیل عدم حضور سایر اعضای خانواده در شعب فروش ارز مانعی وجود ندارد و سرپرست خانواده می تواند با استفاده از کارت بانکی خود برای اعضای خانواده خود ارز خریداری کند.

6- فروش ارز موضوع فوق محدودیتی برای فروش ارز مسافرتی برای متقاضیان در سال جاری ایجاد نمی کند.

7- به منظور تامین امنیت زائران و در صورت احراز شرایط، فروش ارز در سامانه های اینترنتی بانک های عامل با احراز هویت کامل مشتری و قبول کلیه مسئولیت های بعدی توسط آن بانک امکان پذیر است. ضمناً در این خصوص لازم است آن بانک با اداره نظارت بر بازار ارز آن بانک هماهنگی لازم را انجام دهد.

8- لازم است بانک مذکور نسبت به بازخرید ارز مازاد فروخته شده از زائران محترم بر اساس دستور این بانک حداکثر تا روز چهارشنبه 22 شهریور 1403 هجری قمری به قیمت معمول خرید طلای ایران اقدامات لازم را انجام دهد. و طلای ایران مرکز مبادلات ارزی (ETS). لازم به توضیح است که فرآیند بازخرید اسکناس‌های فروخته شده در بخش مذکور، کارمزدی ندارد.

تبصره 1: بازخرید ارز فروخته شده در کالای مذکور فقط توسط بانک اصلی عامل فروش مجاز است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *