جذب گاریدو به نفع پرسپولیس است/ مبالغ و ارزش بازیکنان ایرانی واقعی نیست

تبلیغات بنری


گفتگو

پیشکسوت پرسپولیس گفت: متاسفانه در ایران برای بازیکنان بی کیفیت هزینه زیادی می کنند و در نهایت باعث حاشیه سازی می شوند.

اردلان آشتیانی در گفت و گو با میزان در مورد شرایط تیم فوتبال پرسپولیس وی در هفته های اخیر گفت: به نظر من بزرگترین هدف قرمزها در این مرحله حفظ فرم و استخوان بندی تیم است. آنها باید ترکیب تیم برنده را تا حد امکان حفظ کنند. جاذبه زمین گاریدو او به عنوان سرمربی می تواند از جهات مختلف برای قرمزها مفید باشد.

مورینیو با شرایط فوتبال ایران هم مشکل دارد

وی ادامه داد: گاریدو با توجه به سابقه ای که دارد می تواند ارتش سرخ را به خوبی هدایت کند. از این به بعد نباید شخصیت و عملکرد او را نقد کنیم. هر مربی که به ایران بیاید مشکلات خودش را خواهد داشت و باید با چالش و شکل جدیدی از فوتبال در ایران روبرو شود. اگر ژوزه مورینیو را انتخاب کرده بودند، نمی توان از موفقیت او در پرسپولیس صحبت کرد. به نظر من گاریدو مربی باتجربه و باهوشی است و باید به او فرصت دهیم تا بی سر و صدا به کارش ادامه دهد.

بعد از موفقیت در پرسپولیس بازیکنان به سرعت می روند

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره روند نقل و انتقالات قرمزها قبل از شروع فصل گفت: مهمترین موضوعی که قرمزها در فصل نقل و انتقالات باید به آن توجه کنند حفظ شکل و ساختار تیم است. متأسفانه ترابی، بیرانوند و اسماعیلی فر را از دست دادیم و باید به سرعت جایگزین بسیار بهتری پیدا کنیم. اخیرا اخباری مبنی بر اینکه عبدالکریم حسن قصد جدایی از تیم ماسک های قرمز را دارد منتشر شد که معتقدم مدیریت باید از این جدایی جلوگیری کند. مشکل ما این است که بازیکنانی را به ایران می آوریم که از نظر عملکرد به زیر صفر رسیده اند، اما وقتی بزرگ شدند بعد از نیم فصل یا یک فصل در پایان می روند.

اگر نقاط ضعف را پوشش ندهیم دچار مشکل می شویم

آشتیانی با بیان اینکه اگر نقاط ضعف را پوشش ندهیم قطعا به مشکل می خوریم، گفت: فکر می کنم با توجه به اینکه گاریدو شناخت چندانی از فوتبال ایران و تیم پرسپولیس ندارد. مدیریت باشگاه باید بازیکنان موثری را در پست های مختلف جذب کند. با بازیکنانی که از دست دادیم باید نقاط ضعف را به سرعت بپوشانیم چون در غیر این صورت قطعا دچار مشکل می شویم. به هر حال بازیکنان فصل گذشته عملکرد خوبی داشتند و در بدترین شرایط توانستند در مسیر قهرمانی باقی بمانند و در نهایت قهرمان شدند و معتقدم مدیریت باید از آنها حمایت کند و تکلیف آنها را مشخص کند. اکثر تیم های لیگ برتر انگلیس در حال تقویت هستند و در این مرحله بهترین زمان برای حمایت از سرمربی خارجی است تا بدون مشکل و بهانه نتایج لازم را کسب کنیم.

درویش در سیاست کار می کند و باهوش است

وی در خصوص عملکرد ردا درویش پس از پایان لیگ بیست و سوم در بازار نقل و انتقالات خاطرنشان کرد: درویش تاکنون عملکرد بسیار خوبی داشته و در این چند سال با قدرت به کار خود ادامه داده است. طبق رویه هایی که فکر می کرد، موفق شد از هیچ قهرمانی بسازد. درویش فردی سیاسی و باهوش است. شاید تا آخرین لحظه صبر کند و بهترین ها را جذب کند. متاسفانه بعضی ها عادت دارند عجولانه تصمیم بگیرند و به تیم فشار بیاورند. درویش خودش را ثابت کرده است و ما معتقدیم با توجه به عملکرد مثبتی که از او دیده ایم، تیم را به خوبی سازماندهی خواهد کرد.

بازیکنان با پول احترام به دست نمی آورند

بازیکن پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در پایان با تاکید بر اینکه انتظار ما از بازیکنان این است که سقف قرارداد را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: اکثر بازیکنانی که به تیم پرسپولیس می آیند به سرعت ارتقا پیدا می کنند. اورونوف و عبدالکریم حسن در تیم های قبلی خود عملکرد خوبی نداشتند اما با ورود به پرسپولیس به سطح ایده آل خود بازگشتند و حالا تیم های خلیج فارس آنها را می خواهند. بازیکنان در پرسپولیس بزرگ می شوند اما باید در نظر داشته باشند که احترام را با پول نمی توان خرید. خارج از فوتبال ایران هیچ وقت برای بازیکنانی با این کیفیت پول نمی دادند و حالا پرسپولیس را در ایران خراب می کنند.

آشتیانی ادامه داد: اکنون در فوتبال ایران بسیاری از بازیکنان به شرایط و ضوابط پایبند نیستند. بازیکنانی که می خواهند خارج از سقف قرارداد پول دریافت کنند باید در نظر داشته باشند که دستمزد زیادی در خارج از کشور دریافت نخواهند کرد. مبالغ بازیکنان ایرانی واقعی نیست و تنها افرادی که فوتبال ایران را به امروز رسانده اند مدیران برنامه های بازیکنان هستند. متأسفانه در ایران فقط به چنین بازیکنانی پول می دهند و در نهایت تیم را بدون هیچ چیز رها می کنند و کوله باری از بدهی روی دوش مدیرعامل می اندازند. به نظر من این بازیکنان بی کیفیت در خارج از ایران ممکن است نصف مبلغی را که در ایران دریافت می کنند نیز دریافت نکنند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *