توصیه‌های بهداشتی برای نذورات و اطعام‌دهی در عزاداری ماه محرم و صفر

تبلیغات بنری


در شرایطی که مراسم عزاداری سالار شهیدان در ماه های محرم و صفر در کشور برگزار می شود و بر اهمیت سلامت عزاداران تاکید می شود، تمرکز وزارت بهداشت به ترتیب بر سلامت آب و غذا افزایش می یابد. پیشگیری از بیماری های مختلف

یورنا – به گزارش ویپادا، با توجه به آغاز مراسم عزاداری سالار شهیدان در ماه محرم و صفر در کشور، علاوه بر تشدید نظارت بهداشتی وزارت بهداشت و نیروهای بهداشتی و درمانی این وزارتخانه بر سلامت در مورد آب و غذا توصیه می شود که متولیان امر در این ماه مراسم عزاداری سالار شهیدان را برپا کنند و همچنین ایام کشور با نذورات و اصول اطعام سلامتی عزاداران را رعایت کنند تا مشکلی برای این عزیزان پیش نیاید. آنهایی که

توصیه می شود پخت و پز در مکان هایی انجام شود که شرایط بهداشتی مناسب وجود دارد و البته لازم است کلیه افراد شرکت کننده در توزیع آب و غذا دارای کارت بهداشت و رعایت بهداشت فردی در هنگام توزیع آب و غذا باشند. از طرفی مواد اولیه مصرفی باید سالم و بهداشتی باشد و اقلام غذایی نیز با تایید وزارت بهداشت بسته بندی شوند.

استفاده از فرآورده های خام دامی دارای مجوز کشتار یا بسته بندی مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی در سراسر کشور از دیگر توصیه های خطاب به متولیان امر است. همچنین ذبح و قربانی در مقابل هیئت ها جایز نیست.

توصیه قوی دیگر استفاده از نمک های بسته بندی تصفیه شده یددار مورد تایید FDA در تهیه و پخت غذا است. در تهیه غذا، روغن های خوراکی کم ترانس باید با مجوز صحرایی از سازمان غذا و دارو استفاده شود.

از دیگر توصیه‌ها می‌توان به استفاده از ظرف مناسب برای پخت و پز اشاره کرد. در صورت نیاز به نگهداری بیش از دو ساعت، غذا باید در دمای زیر 4 درجه سانتیگراد یا بالای 63 درجه سانتیگراد (روی شمع گاز) نگهداری شود تا دمای غذا از 63 درجه سانتیگراد کمتر نشود. درجات.

غذای ساکولنت نباید بیش از دو ساعت قبل از خوردن بسته بندی شود. در این زمینه برخی از هیئت ها و پیمانکاران چند ساعت قبل از صرف غذای عزاداران، غذا را بسته بندی می کنند که سلامتی عزاداران را به خطر می اندازد. بهتر است از نگهداری غذاهای خام و پخته در کنار یکدیگر در یخچال خودداری کنید.
در مورد استفاده از ظروف یکبار مصرف برای توزیع غذاهای گرم، باید از ظروف یکبار مصرف مناسب با مجوز سازمان غذا و دارو استفاده شود، همچنین توزیع نوشیدنی های گرم و غذاهای پخته شده در ظروف یکبار مصرف غیر مجاز است. دارای مجوز و مشخصات، و همچنین ظروف پلی استایرن مانند ظروف شفاف و نازک باید اجتناب شود.

همچنین در زمینه بهداشت محیط، نصب سیستم لوله کشی فلاش توالت و یا نصب فضای فلاشینگ توالت با در نظر گرفتن نظافت، شستشو و ضدعفونی مستمر سرویس های بهداشتی توصیه می شود. از طرفی زباله های تولید شده باید به صورت بهداشتی جمع آوری، حمل و دفع شوند. در نزدیکی ایستگاه های صلواتی یک سطل یا کیسه برای جمع آوری منظم بشقاب ها و لیوان های یکبار مصرف وجود داشته باشد. همچنین باید از استفاده از محصولات دخانی در مناطق سرپوشیده با قرار دادن علائم یا اخطارهای منع استعمال دخانیات خودداری شود.

آب آشامیدنی نیز باید سالم باشد و از توزیع آب، نوشیدنی یا شیر پر نشده بین دسته های عزاداری یا در جشن ها به طور جداگانه خودداری شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *