بازچرخانی آب باید در اولویت برنامه‌های واحد‌های صنعتی باشد

تبلیغات بنری


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر بازیافت آب در مجتمع های صنعتی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و مسئله کم آبی و خشکسالی در کشور به ویژه در استان تهران، موضوع بازیافت و استفاده مجدد آب مطرح است. بسیار مهم. ضروری و باید در برنامه های واحد صنعتی دارای اولویت باشد

یورنا – به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، پیش از ظهر امروز با حضور مدیرکل، معاون محیط زیست انسانی، معاون توسعه مدیریت و منابع حفاظت محیط زیست استان تهران، مدیرعامل و جمعی از کارکنان شرکت شوکلی فود، سیستم تصفیه فاضلاب این شرکت افتتاح و وارد عمل شد.

علی رضا مزینانی در حاشیه این افتتاحیه با اشاره به اینکه آلودگی های زیست محیطی در تمامی سطوح زندگی مردم تاثیرگذار است و وظیفه همگان است که در بهبود آن بکوشند و به مسئولیت های اجتماعی خود در این زمینه عمل کنند، افزود: با در نظر گرفتن محیط زیست. ملاحظات در واحدهای صنعتی امری ضروری است، مدیریت پسماند و تصفیه فاضلاب برای ما اهمیت دارد و دغدغه های زیست محیطی در این زمینه وجود دارد و نظارت مستمر بر نحوه مدیریت صحیح پساب واحدهای صنعتی مستقر در استان در دستور کار قرار دارد.

وی بر بازیافت آب در مجتمع های صنعتی تاکید کرد و گفت: در واحدهای لبنی مهمترین و موثرترین اقدامی که باید انجام شود وجود تصفیه خانه فاضلاب و با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و موضوع کم آبی و کم آبی است. خشکسالی در کشور به ویژه در استان تهران موضوع بازیافت و استفاده از بازیافت تلقی می شود مصرف آب کاملا ضروری است و باید در اولویت برنامه های واحدهای صنعتی قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن تقدیر از این مجموعه و واحدهای صنعتی که در مسیر زیست محیطی قرار دارند و ملاحظات زیست محیطی را در برنامه های خود در اولویت قرار می دهند، گفت: مجموعه هایی که در مسیر زیست محیطی نیستند باید به سمت و سوی محیط زیست حرکت کنند. محیط زیست، ما به شما کمک خواهیم کرد.

محمدتقی شکروفی، رئیس هیئت مدیره شرکت شکلی فودز نیز با اشاره به اینکه گروه شکلی همواره به دنبال توسعه کسب و کار خود بر اساس استانداردها در تمامی زمینه ها است و یکی از مهمترین مسائل محیط زیست است، افزود: این گروه در تمامی زمینه ها به دنبال توسعه فعالیت های اقتصادی است : همواره مورد توجه این گروه بوده و سعی شده است در تمامی سطوح مسائل زیست محیطی رعایت شود.

وی اظهار داشت: سرمایه گذاری در محیط زیست به سلامت همه افراد جامعه و حتی صنعت کمک می کند و باید به این موضوع توجه شود و الزامات رعایت شود.

لازم به ذکر است، سیستم ایستگاه تصفیه شرکت غذای شائولی، سیستم بی هوازی و از لجن فعال است که با ظرفیت 300 متر مکعب در روز و با وام 60 میلیارد ریالی راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *