کسی برای VAR جیبی ندوخته و دنبال درآمدزایی با آن نیستیم/ برخی دنبال منصرف کردن شرکت‌های خارجی بودند

تبلیغات بنری


رئیس کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال گفت: در همه مسابقات باید از فناوری VAR استفاده شود نه در تعداد کمی از مسابقات و به دنبال پیگیری برای همه باشگاه ها هستیم.

یورنا – علی ترقلی زادهرئیس کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال در نشست خبری خود گفت: باید تلاش کنیم تا در سایت های انگلیسی و ارتباطات خارجی خود عمیق تر از گذشته کار کنیم.

وی ادامه داد: ما رکوردهای زیادی در زمینه داوری و مربیان زن در دنیا داریم و باید بیش از گذشته در انتشار و انتشار اخبار مثبت تلاش کنیم.

رئیس کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال گفت: سیستم کمک داور ویدیویی در کشورهایی که اعمال شد نتایج متفاوتی داشت. وقتی مسابقات با تکنولوژی VAR برگزار می شود، رضایت تماشاگران افزایش می یابد و زمانی که آن را برای استقلال و پرسپولیس ساختیم، خونی از دماغ هواداران استقلال و پرسپولیس بیرون نیامد! در گذشته شاهد اتفاقات تلخی بودیم که به دلیل داوری و اتفاقات فوتبالی رخ می داد، اما اکنون شاهد آن نیستیم، زیرا رضایتمندی بیشتر شده است.

ترقولی زاده تصریح کرد: باید VAR را سریع شروع کرد و این روند را سریعتر ادامه داد. کیومرث هاشمی، وزیر ورزش به شدت نگران این موضوع است و همه در تلاش هستند تا لیگ برتر جدید را با VAR آغاز کنند. رئیس فدراسیون فوتبال در این زمینه کوتاهی نکرد و همه در تلاش هستند تا تجهیزات لازم برای سیستم کمک داور ویدیویی را برای تمامی مسابقات لیگ برتر فراهم کنند.

وی افزود: با کمک های وزارت ورزش و صدا و سیما به فدراسیون می توانیم برای فصل جدید به فناوری VAR در لیگ برتر دست پیدا کنیم. نظر شخصی من این است که مطمئن باشید لیگ برتر با VAR شروع می شود، از اول هم گفتم مشکلی نیست و الان هم می گویم. VAR باید برای همه مسابقات باشد و نه فقط چند بازی، و ما مشتاقانه منتظر پیگیری برای همه باشگاه ها هستیم.

رئیس کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال گفت: فناوری خط دروازه گرانتر از VAR است اما VAR بسیار مهمتر از خط دروازه است. تاکنون 13 مسابقه VAR در ایران بدون مشکل برگزار شده است! اتاق VAR متعلق به فیفا بوده و فقط در اختیار دپارتمان داوران و داوران فیفا می باشد و امکان خطا در آن وجود ندارد. فیفا در این مورد اطمینان داده است و هواداران فوتبال نباید در این موضوع و شایعات مطرح شده تردید داشته باشند.

ترقلی زاده گفت: سیستم VAR بیش از 2 تن وزن دارد و جزئیات و تجهیزات زیادی را در خود جای داده و با سادگی آن مردم را فریب می دهیم! تقاضا برای آن زیاد است و سفارش آن از شرکت ها 7 ماه زمان می برد. مردمی که در رادیو می گویند این یکی آسان است، بروید آن را بیاورید! ما نمی توانیم هزار تومان به بانک های خارجی بفرستیم و 10 هزار دلار هم نمی توانیم از فرودگاه خودمان اینجا و آنجا ببریم.

وی خاطرنشان کرد: این اراده از سوی وزارت ورزش و آقای بسندیدا وجود داشت که با وجود همه مشکلاتی که در ساماندهی تجهیزات وجود داشت فناوری VAR را معرفی کنیم اما اگر این اتفاقات نمی افتاد می توانستیم از دو ماه قبل آن را معرفی کنیم. اکثر دستگاه های الکترونیکی در هند و شرق آسیا تولید می شوند و این دستگاه را با چینی اشتباه نمی گیرند. تمام دنیا می دانند که دستگاه های الکترونیکی در شرق آسیا تولید می شوند.

رئیس کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال گفت: هیچکس برای VAR هزینه نکرده و به دنبال کسب درآمد با آن نیستیم، فقط یک ابزار ضروری و واجب برای فوتبال است. متاسفم که عده ای به خاطر منافع خود به دنبال منصرف کردن شرکت های خارجی از ارائه فناوری VAR به ایران بوده اند و مطمئناً ایرانی اصیل نیستند!

وی ادامه داد: فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا بانک نیستند و فدراسیون فوتبال هم نمی تواند به هیئت های خود بانک بفرستد. فیفا هم به بانک می رود و نمی تواند به طور مستقل به ایران پول بفرستد. پول ایران بلوکه نیست و خود فیفا هم پاسخگو نیست و می گوید هر بانکی که می تواند برای شما پول بفرستد باید به ما اطلاع دهد تا آن را پرداخت کنیم. من قاطعانه می گویم که پول کسر نمی شود، اما فیفا راهی برای ارسال ندارد و البته مشکلی برای پرداخت پول ما ندارد، هرچند این واقعا ظلم است و حق ما را ندادند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *