پشت پرده تعویق مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج/ زمزمه ثبت‌نام مجدد و احتمال حضور پریدر

تبلیغات بنری


یک گزارش

مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج ایران که بیش از یک سال است با بحران نداشتن رئیس مواجه است، برای دومین بار به تعویق افتاد و زمزمه هایی مبنی بر ثبت نام مجدد و حضور نام آشنا به گوش می رسد.

یورنا – زمزمه ثبت نام مجدد متقاضیان حضور در فدراسیون شطرنج از ماه گذشته در این رشته ورزشی به گوش می رسید و همانطور که از مدت ها پیش انتظار می رفت مجمع انتخاباتی این فدراسیون برگزار و به تعویق نیفتاد که گفته می شود همین موضوع باعث شده تا تایید صلاحیت ها اعلام نشد.

طی روزهای گذشته تعدادی از نامزدهای ریاست این فدراسیون از سوی وزارت ورزش احضار و با آنها رایزنی شد. از سوی دیگر گفته می شود مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج حداقل تا 20 روز آینده و با توجه به تغییرات احتمالی سیاسی در کشور و با توجه به تغییر دولت و شرایط فعلی برگزار نمی شود. بدنه، و احتمال لغو شورا تا تشکیل دولت جدید بسیار محتمل است و حتی ممکن است شاهد اضافه شدن نامزدهای جدید از طی ضبط های تکراری باشیم.

یکی از کاندیداها که با مخالفت جامعه شطرنج و بدنه این فدراسیون مواجه شده بود و سابقه حضور در بازی های پارالمپیک را نیز داشت، سفرهای تبلیغاتی خود را آغاز کرد و برای جمع آوری آرا به 25 استان سفر کرد و برای تصدی پست ریاست تلاش کرد. فدراسیون همچنان ادامه دارد، عجیب است و حتی شایعات مهندسی انتخابات بیشتر شده است.

از سوی دیگر کاندیدای دیگری با سابقه ریاست فدراسیون ورزشی در گذشته (فدراسیون پس از مدتی با ریاست ایشان منحل شد و به انجمن تبدیل شد و در سال گذشته مجدداً به فدراسیون تبدیل شد) علاقه مند به حضور مجدد به عنوان رئیس فدراسیون ورزشی و او از تمام اختیارات خود استفاده کرد اما از سوی جامعه شطرنج پذیرفته نشد.

با توجه به تغییرات و تحولات سیاسی و احتمال زیاد تغییر وزیر ورزش و بر اساس شنیده های ما زمزمه هایی مبنی بر ثبت نام مجدد در این رشته ورزشی به گوش می رسد و در این صورت احتمالا شاهد حضور جدیدی خواهیم بود. چهره هایی مانند رژه سایه در صورت ثبت نام مجدد جزو داوطلبان خواهیم بود.

آن را در دوره راهنمایی کنید کیمرث هاشمی وی با توجه به تعهد وی به وزیر و ذکر این موضوع در حکم نظارتی خود نمی تواند در زمره نامزدهای ریاست اتحادیه باشد.

البته در صورت عدم ثبت نام مجدد، یکی از کاندیداهای فدراسیون شطرنج که یک شطرنج باز تمام عیار و با سابقه در شطرنج جهانی و ملی محسوب می شود، انتخاب اولیه جامعه شطرنج و رای دهندگان خواهد بود. و اگر دو کاندیدای پرتلاش هستند که می خواهند به ورزش بازگردند، نباید حضور پررنگی داشته باشند و نتوانند توسط نزدیکان خود در بدنه شطرنج که تحمیل می کنند، در مجمع این فدراسیون دخالت کنند. او با اکثریت آرا به عنوان کاندیدای اصلی وارد میدان می شود.

طبیعتا این مبحث نیاز به تایید صلاحیت دارد و تا زمانی که رد یا تایید آن مشخص نشود این اتحادیه وضعیت مشخصی نخواهد داشت. اما فدراسیون شطرنج در حال حاضر 3 نامزد اصلی دارد که نامشان از همه جا شنیده می شود که دو نفر از آنها نزدیک به وزارت ورزش و یکی از آنها چهره بین المللی شطرنج است.

فاطمه ابوقاسمی، مجتبی ارشدی، احمدعلی بابایی، مهرداد پهلوان زاده، کمال جومنارد، علی رضا خسروی، شهریار رحمانسل، وحیده شوابیه، حمزه علیپور، حمید گودرزی، محمدرضا فدرال محمدی بهباآبادی، مسعود امیرهاشمی ناموریا نامزدهای حزب چمبران انتخابات یا رد صلاحیت این افراد تا به امروز منتشر نشده است.

طبیعتا تعداد این کاندیداها به 12 نفر کاهش یافت و مهرداد پهلوان زاده که سابقه ریاست این انجمن را نیز دارد به دلیل شرایط عجیب این تجمع انتخاباتی طی نامه ای رسمی و شایعه از حضور در شورا انصراف داد. همچنین شنیده شد که بقیه نامزدها انصراف دادند.

نامزدهای ریاست و شورای فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران از 25 تا 29 فروردین ماه در دبیرخانه فدراسیون شطرنج ثبت نام کردند و با گذشت بیش از دو ماه هنوز وضعیت این افراد مشخص نشده است. تعدادی از کاندیداهایی که اعتراض خود را ثبت کردند، روند تأیید صلاحیت ها را طولانی تر کردند، اما انتظار نمی رفت تأیید صلاحیت برای این مجمع انتخاباتی اینقدر طول بکشد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *