درخواست از سران قوا برای ورود به مسأله تعیین نرخ بلیت هواپیما

تبلیغات بنری


رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در خصوص تعیین قیمت بلیت هواپیما تابع قوانین و تصمیم دیوان عدالت اداری هستیم، گفت: در عین حال از روسای قوا خواستیم وارد عمل شوند. موضوع تعیین قیمت بلیط هواپیما است و ما درخواست خود را پیگیری خواهیم کرد.

یورنا – به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم به نحوه تعیین قیمت بلیت هواپیما بیان شد: از نظر تاریخی قیمت بلیت هواپیما بر عهده شورای عالی هوانوردی است که تا سال 94 قانون برنامه پنجم توسعه و توسعه را صادر کرد. آزادسازی نرخ بلیت اجرا شد.

وی افزود: این آزادسازی با حذف مولفه های حمایتی هدفمند انجام شد و تا سال 1398 قیمت گذاری توسط سازمان هواپیمایی کشوری انجام می شد، اما با تشکیل دولت سیزدهم در تیرماه 1400 هجری شمسی، قیمت بلیت ها 15 درصد کاهش یافت و کاهش یافت. تصمیم به تعیین و اجرای آن توسط شورای تنظیم بازار گرفته شد و تنها در اردیبهشت 1402 هجری قمری اجرا شد و در این مدت 9 درصد ارزش افزوده به آن افزوده شد.

محمدی بخش گفت: سپس سازمان هواپیمایی کشوری قیمت گذاری را اعلام کرد. البته اصرار ما بر اجرای قانون و قیمت گذاری توسط شورای عالی هواپیمایی کشوری است، زیرا با توجه به نقش حاکمیتی خود که البته به آن اشاره شد، موافق افزایش و آزادسازی قیمت بلیت به این شکل نیستیم. در دفاعیات سازمان هواپیمایی کشوری در دادگاه اداری.

رئیس سازمان هواپیمایی افزود: پس از رای دادگاه مقرر شد قیمت بلیت هواپیما به شکل فعلی تعیین شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور آیین نامه کنترل شبکه هوانوردی براساس ماده ۵ قانون هواپیمایی کشوری به شرکت های هواپیمایی ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: مولفه های ایمنی و امنیتی برای ما بسیار مهم است و از حقوق مردم دفاع کردیم تا بازار آزاد نشود. همچنین صورتجلسه ای نوشته شد تا شرکت ها قیمت های خود را اعلام کنند و سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت های هواپیمایی بر قیمت ها و شرکت ها نظارت کنند. البته در همان زمان از روسای قوا خواستیم که موضوع نرخ ها را بررسی کنند و در حال پیگیری درخواست خود هستیم.

جابجایی 3 میلیون و 400 هزار مسافر از طریق ناوگان هوایی در نوروز 1403

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در بخشی دیگر از سخنان خود به تشریح نیاز به 550 فروند هواپیما در ناوگان هواپیمایی کشوری پرداخت و گفت: در نوروز 1401 دو میلیون و 500 هزار مسافر و در نوروز 1402 دو میلیون و 900 فروند هواپیما وجود داشت. هزار مسافر و در نوروز 1402 دو میلیون و 900 هزار مسافر و در نوروز 1403 هجری شمسی نیز ناوگان هوایی جابجا شد و این کشور سه میلیون و 400 هزار مسافر دارد.

محمدی بخش افزود: 130 هزار زائر در عملیات اربعین در سال 1400، 257 هزار زائر در سال 1401 و 420 هزار زائر در سال 1402 آواره شدند. همچنین در اولین عملیات حج، 8000 نفر و در ایام سیزدهم نفر از زائران اعزام شدند 00 نفر از زائران جابجا شدند عملیات حج دوم

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *