پیشرفت ۴۰ درصدی فاز ۲ شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

تبلیغات بنری


مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: در دولت سیزدهم با آغاز عملیات اجرایی فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) آرزوی 20 ساله مردم ایران محقق شد. در حال حاضر از پیشرفت 40 درصدی برخوردار است.

یورنا – به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید گیلبری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در نشست خبری وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم که صبح امروز برگزار شد، گفت: سه شنبه 28 تیرماه در ساختمان دادمان: یکی از اقدامات این بود که اتفاق بزرگی که در صنعت هوانوردی کشور افتاد، تحقق آرزوی 20 ساله مردم ایران و اجرای فاز دوم امام بود. شهر فرودگاهی خمینی به دلیل اینکه فاز اول جوابگوی نیاز مردم نبود.

وی افزود: شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) هم اکنون شامل 3 فرودگاه است که شامل ایستگاه های السلام، فاز اول و قرارداد اجرای فاز دوم با ائتلاف متشکل از قرارگاه خاتم الانبیاء است. و شرکت هاکان انرژی وابسته به شرکت چین 40 درصد پیشرفت داشته و در سه جبهه مشغول به کار هستند.

جلبری به افزایش تردد مسافر در فرودگاه امام اشاره کرد و گفت: در سال 1400 4 میلیون مسافر، در سال 1401 6.6 میلیون مسافر و در سال 1402 7.6 میلیون مسافر و از ابتدای امسال تا کنون. 17 جولای. 2.5 میلیون مسافر از این فرودگاه جابه جا شد که نسبت به سال 1400 رشد 203 درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: تعداد پروازهای این فرودگاه در سال 1400 به 31 هزار و 400 پرواز، در سال 1401 به 45 هزار پرواز، در سال 1402 به 49 هزار و 200 پرواز و تا 26 تیرماه امسال به 16 هزار پرواز رسید که در سال جاری 17 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: هفت پروژه به ارزش یک هزار و 100 میلیارد تومان در حال اجراست که پروژه های اساسی شهر فرودگاهی بیسران است، علاوه بر امکانات و تجهیزات فرودگاهی که خریداری و نصب شد، در انتظار دستور وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح و بهره برداری است.

پارکینگ فرودگاه امام خمینی برای زائرین اربعین رایگان است

شالداری افزود: چهار پروژه به ارزش هزار میلیارد تومان اجرا شد که از مهمترین آنها می توان به طرح های باند فرودگاهی، طرح آبرسانی و تسهیلات اجتماعی کارکنان شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اشاره کرد. . همچنین در چارچوب قرارداد امضا شده ظرفیت پارکینگ ایستگاه السلام 6000 جای پارک افزایش یافت و امسال هزینه پارکینگ فرودگاهی برای زائران اربعین حسینی اعمال نخواهد شد.

وی از فراخوان پروژه های 600 میلیارد تومانی خبر داد و گفت: علاوه بر این با تلاش دولت سیزدهم پس از 20 سال نزدیک به 1000 میلیارد تومان تجهیزات فرودگاهی و کمک بازرسی خریداری شده است. خودروهای آتش نشانی خریداری شده نیز طی سه ماه آینده وارد کشور خواهند شد و پروژه هایی به ارزش حدود 850 میلیارد تومان از جمله آشیانه هواپیما و مرکز تعمیرات شهر فرودگاه امام با تلاش مشارکت کنندگان به بهره برداری رسیده است. در این دولت .

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: در حال حاضر 5000 واحد مسکونی در شهر فرودگاهی برای کارکنان صنعت هوایی کشور در حال ساخت است.

شلدری با اشاره به روشن شدن قراردادهای شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در دولت سیزدهم، گفت: درآمد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از 900 میلیارد تومان به 2700 رسید. میلیارد تومان در سال 1401 و به 4700 میلیارد تومان در سال 1401 ه. 1402 و امسال به 8000 میلیارد تومان می رسد.

وی از افزایش تعداد پروازها در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: در روزهای عادی از شهر فرودگاهی به 63 نقطه پرواز داریم و در روزهای پیک مانند شهریور این تعداد به 80 نقطه می رسد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به رضایت نزدیک به 100 درصدی زائران و زائران عمره از خدمات این شهر فرودگاهی، گفت: در عملیات حج، بیش از نیمی از زائران به ترتیب بیش از 95 درصد و 95 درصد تا 100 درصد از خدمات ارائه شده رضایت داشتند.

وی در پایان به پیشنهادهای فرهنگی ارائه شده به زائران در ترمینال یک و ساختمان سلام اشاره کرد و گفت: فعالیت های فرهنگی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از برگزاری ضیافت 30 شب افطاری تا حضور قاریان ممتاز و برنامه های فرهنگی زنزیدی، خصوصی و عمومی بود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *