هجدهمین جلد کتاب «هدهد سفید» منتشر شد

تبلیغات بنری


همزمان با 27 تیرماه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، هجدهمین جلد از کتاب 144 صفحه ای «کلاه سفید» با هدف آشنایی بیشتر نوجوانان با کتاب و کتاب توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور منتشر شد. کتابخانه ها

یورنا – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های عمومی کشور، همزمان با 27 تیرماه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، هجدهمین جلد از کتاب 144 صفحه ای «کلاه سفید» با هدف آشنایی بیشتر نوجوانان با کتاب و کتابخانه. ، از طریق کتابخانه های عمومی کشور منتشر شد و در اختیار علاقه مندان به مطالعه قرار گرفت.

هدهد صفید در هجدهمین شماره تهامیدیه شامل شعری از حکیم نظامی گنجوی و مقدمه ای از آقای باقر میر عبدالله معاون برنامه ریزی، تحقیقات و فناوری اطلاعات با محوریت جایگاه فناوری در زندگی روزمره با داستان « گری» نوشته مریم مکانی (نویسنده کتاب کودک و نوجوان) با آغاز مسئله ایستادگی مردم غزه در برابر رژیم غاصب صهیونیستی. در ادامه داستان‌های «تسبیح تبرکی» با موضوع «شهید خدمت» از مونا اسکندری، «پسربچه شیپور مدرسه» نوشته ماهری سادات ازافالبندها، «حلال آموزی» محسن باقرآبادی، متولی کتابخانه هاجر بن عدی کرمانشاه، و داستان قاب عکس نوشته محمدجعفر بقالو متولی موزه، نویسندگان کتاب جلد سفید.

قسمت هجدهم کلاه سفید در بخش اشعار، شامل اشعاری با عناوین «ما بهاریم»، «معلم نیکوکار من»، «راز ابدیت» و «کوچه‌های نوحه خان» است که توسط دبیر و اعضا سروده شده است. از باشگاه ادبی برائم. خاطره «پرواز بر بال کلاه سفید» روایت صادقانه سمانه رحیمی دبیر انجمن ادبی جوانیها از مراسم رونمایی از جلد هفدهم کتاب کلاه سفید با حضور مهدی رمضانی دبیر کل کتابخانه های عمومی کشور و سپس در بخش “پا و فن” در مقاله ای با عنوان “چگونه کتابخوان شویم؟” هنر و تکنیک های کتابخوان شدن توضیح داده شده است.

در این شماره هوپوی صفاد به سراغ شهرام شفیعی، نویسنده کودک و نوجوان رفته است. در بخش «ستارگان آسمان ایران»، در داستانی با عنوان «قدر زرکار شانزاد، قدر جوهر جوهر» اثر علی شهری، متولی کتابخانه سید مرتضی، بیشتر با فردوسی حکیم آشنا می شویم. ادامه این شماره شامل داستان «دنیای تنهایی» محسن پرویز از اعضای هیأت امنای نهادهای کتابخانه های عمومی کشور و داستان «تسکین دل» مارال بابایی است.

«قفسه کتاب» از دیگر مطالب این نشریه است که در این بخش دو عنوان برای کتاب «جزیره آبل» اثر ویلیام استیگ با ترجمه مسعود ملکیاری و «دو رمان برای یک تصویر» از ابراهیم حسن‌بجی ارائه شده است. از جمله مطالب این شماره می‌توان به رمان‌های «شب ضم» مسلم النصیری، «تو را تنها نمی‌گذاریم» اثر مظفر سالاری و «حق من که هنوز منفجر نشده» اثر علی الموزنی اشاره کرد.

هدسفید نامه‌رسان در این شماره نامه‌های هستی غیاب، فاطمه نادعلی و باران بکفی آزاد را به اعضای کتابخانه‌های عمومی نویسندگان مورد علاقه‌شان رساند و همچنین پاسخ‌هایی را از غزل قاسملو، نازنین زینب ابویسانی و محمدحسینعلی پورعزیز از هوشنگ دریافت کرد. مرادی کرمانی، مصطفی خرمان، مهدی رجبی.

در ادامه محتوای این شماره، داستان بی خانمان از محمد جعفربجلو و مادری دیگر! نوشته نویسادت موسوی. همچنین در داستان کوتاهی با عنوان «آداب امانت گرفتن کتاب از کتابخانه»، آداب امانت گرفتن کتاب در 5 مرحله بیان شد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *