پیچیدگی‌های کار با سامانه نانینو/ سهمیه آرد نانوایی‌ها به‌دلیل اشتباهات سهوی کم می‌شود

تبلیغات بنری


یک گزارش

به دلیل پیچیدگی آن، برخی نانوایی ها با مشکلاتی در سیستم نانینو مواجه شدند که منجر به کاهش سهم و درآمد آرد آنها به دلیل خطاهای ناخواسته شد.

یورنا- نیمه بهمن 1401 هجری قمری آقای احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی آغاز مرحله سوم طرح حمایت از نان هوشمند مطلع شدم.

پس از شروع این مرحله، به منظور نظارت بر فعالیت نانوایی های سراسر کشور و نظارت بر عدالت در توزیع این محصول، سامانه نانینو راه اندازی و در اختیار کاربران قرار گرفت.

جلوگیری از بهره برداری و فروش آزاد نان یارانه ای یکی از دلایل راه اندازی سامانه نانینو است که سازوکار آن محدودیت فروش و نظارت بر فعالیت نانوایی ها در سراسر کشور است.

اما این سیستم بدون در نظر گرفتن همه جوانب کار خود را آغاز کرد و به دلیل پیچیدگی، مشکلاتی را برای نانوایی ها ایجاد کرد.

کار با سیستم نانینو و کاهش سهمیه ها

مرادی نان پز سنتی مشکلات این تجارت را با سامانه نانینو بیان می کند گفتگو با میزانوی گفت: کار با این سامانه برای بسیاری از همکارانم سخت است چرا که با وجود تمام جزئیات اعلام شده از سوی نماینده این سامانه، هر ماه به بهانه سهم آرد ما کاهش می یابد.

به گفته وی، سهمیه آرد آنها قطره قطره در حال افزایش است، اما در صورت بروز خطای ناخواسته در حین کار با سامانه نانینو، تعداد زیادی از سهمیه آرد آنها به یکباره به عنوان مجازات کاهش می یابد.

این نانوا می گوید با وجود اینکه اطلاعاتی در مورد عملکرد این سیستم وجود دارد، به دلیل پیچیدگی آن، بسیاری از نانوایان به دلیل جرم تلقی می شوند، با مشکل مواجه می شوند.

مرادی با اشاره به کاهش سهم نانوایی ها و تاثیر مستقیم آن بر درآمد آنها، گفت: با این اقدام دخل و خرج آنها متعادل نمی شود و برای تامین معیشت کارگران خود با مشکل مواجه می شوند.

طرح هوشمند سازی نان شکست خورده است

در همین رابطه محمدجواد کرمی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه نانوایان تهران گفت گفتگو با میزانوی بیان کرد: طرح هوشمندسازی آرد و نان در سال 1401 هجری شمسی توسط وزارت اقتصاد مطرح شد و اتحادیه در ابتدای طرح مخالفت خود را با آن اعلام کرد.

وی در خصوص علت مخالفت با این طرح گفت: این طرح، طرح کارشناسی نبود و بارها اعلام کردیم که مسیر اشتباهی در حال طی شدن است و طرحی که پذیرفتیم، طرح کارشناسی سال 1388 با عنوان آزادسازی بود. بخش آرد و نان

کرمی تاکید کرد: در طرح آزادسازی آرد و نان نانوایان بدون حمایت آرد خریداری کردند، نان در فضای کاملا رقابتی تهیه و عرضه شد و نان مرغوب به مردم تحویل داده شد.

یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه نانوایان تهران گفت: امروز با طرح هوشمند نان و آرد، به ازای فروش هر نان از نانوا حمایت می شود، اما این سیستم محدودیت هایی دارد که نانوا از آن اطلاعی ندارد. او به دلیل اطلاعات نادرست با مشکلاتی مواجه است.»

وی با بیان اینکه طرح هوشمندسازی نان با شکست مواجه شد، گفت: این طرح باعث رنج نانوایان و جرقه نارضایتی در این تجارت شد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *