هشدار سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد و گردوخاک در ۱۲ استان کشور

تبلیغات بنری


سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و گرد و خاک در شهرهای تهران، قم، مرکزی، همدان، لرستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، اصفهان، خراسان جنوبی، سیستان، بلوچستان و کرمان هشدار داد.

یورنا – بر اساس اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی و بر اساس اخطار نارنجی سازمان هواشناسی، سامانه تشدید گرادیان فشار و انتقال گرد و غبار از کشورهای همسایه امروز یکشنبه و فردا دوشنبه موجب گرد و غبار شدید خواهد شد. باد و دید افقی کم و کاهش کیفیت هوا در 12 استان کشور.

یکشنبه جنوب تهران، قم، مرکزی، همدان، لرستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان جنوبی، نیمه شرقی سیستان و بلوچستان و نوار شرقی کرمان و دوشنبه جنوب تهران، قم، مرکزی، اصفهان و رو به روی خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و قسمت شرق کرمان این شرایط را دارد.

این سیستم در مناطقی که در معرض خطراتی مانند طوفان گرد و غبار، دید کم و کیفیت نامناسب هوا، احتمال آسیب به تجهیزات شهری و برون شهری مانند تابلوهای سقوط، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت، احتمال سقوط اجسام از ارتفاعات و … استفاده می شود. پتانسیل درختان شکسته

از صحرا نوردی خودداری کنید، با گلایدر، هواپیماهای سبک و هلیکوپتر حرکت نکنید، از استحکام سازه های موقت اطمینان حاصل کنید، از فعالیت های کوهنوردی خودداری کنید، در فعالیت های ساختمانی احتیاط کنید، خودروها را در نزدیکی ساختمان ها و درختان نیمه کاره پارک یا عبور نکنید و انجام دهید. باغ ها را با سموم سمپاشی نکنید. سموم، کودها و مزارع استفاده از پنکه در باغات و ظروف نهال و بسته نگه داشتن درب سالن های پرورش توصیه می شود.

بارش باران و تگرگ در ارتفاعات مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل

سامانه دوم برای تشدید فعالیت سامانه بارشی اعلام شد که امروز و فردا با بارش شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ در مناطق در معرض تگرگ در شمال استان های شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همراه خواهد بود. و اردبیل. و ارتفاعات مازندران.

این سامانه از روز دوشنبه در شمال و غرب آذربایجان غربی، شمال شرق آذربایجان شرقی، مرکز و جنوب اردبیل و ارتفاعات مازندران فعال می شود.

جریان آب، طغیان کانال، طغیان رودخانه های موسمی، رعد و برق، کاهش دید، لغزندگی جاده ها و احتمال ریزش سنگ به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، تگرگ و خسارت به سازه های موقت و محصولات کشاورزی برای این سامانه پیش بینی می شود.

توصیه سازمان هواشناسی احتیاط در سفر به ویژه بین شهرها، عدم برپایی چادر در حاشیه و نهرها و مسیل ها، پرهیز از فعالیت های گردشگری طبیعی به ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت های کوه نوردی و پرهیز از چرای دام و تردد دام ها. عشایر سواحل رودخانه و مناطق مرتفع توصیه می شود.

توصیه به کشاورزان

توجه به دوام سازه های موقت، لایروبی قنوات و کانال های آب و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی و تسریع در برداشت محصولات کشاورزی و انتقال آنها به اماکن حفاظت شده ضروری است.

همچنین آمادگی اداره راه و سایر دستگاه های اجرایی برای خدمات رسانی و امداد رسانی ضروری است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *