ارائه یک میلیون و ۲۰۰ هزار خدمت به حجاج/۲۷ زائر ایرانی جان باختند

تبلیغات بنری


رئیس مرکز پزشکی حج و حج هلال احمر از ارائه یک میلیون و 200 هزار خدمت به زائران بیت الله الحرام و جان باختن 27 زائر ایرانی در عربستان خبر داد.

یورنا- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، سیدعلی مرعشی گفت: از ابتدای عملیات بهداشتی و درمانی هلال احمر در حج امسال یک میلیون و 200 هزار و 317 خدمت (شامل ویزیت عمومی و تخصصی، دارو و نسخه، خدمات بالینی، پرستاری) ارائه شده است. خدمات امدادی، ایاب و ذهاب و سایر خدمات برای زائران بیت الله الحرام انجام شده است که از این تعداد یک میلیون و 135 هزار و 466 خدمت در مکه و مشیره و 65 هزار و 459 خدمت در مدینه انجام شده است. در حال حاضر 24 زائر در بیمارستان هلال احمر و 10 زائر عمره در بیمارستان سعودی تحت درمان هستند.

وی افزود: تاکنون 27 زائر ایرانی در عربستان جان باخته اند.

رئیس مرکز پزشکی حج و حج هلال احمر تائید کرد: خدمات رسانی کارکنان هلال احمر تا بازگشت آخرین زائر از عربستان ادامه دارد و تلاش می شود زائرانی که در معرض خطر پزشکی هستند سریعتر به کشور بازگردند.

لازم به ذکر است 380 نفر از کادر پزشکی هلال احمر برای خدمت رسانی به زائران در عربستان حضور دارند. (به ازای هر 600 زائر، یک پزشک برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی انتخاب می شود.) این خدمه شامل پزشکان، پرستاران، امدادگران و دیگران است. هلال احمر به صورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران ایرانی است.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *