۵۰ هزار اصله درخت تا پایان سال ۱۴۰۳ جایگزین درختان خشک بوستان چیتگر می‌شود

تبلیغات بنری


رئیس کمیته بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: تا پایان امسال حداقل 50 هزار اصله درخت جایگزین درختان خشک پارک جنگلی چیتگر می شود.

یورنا – به گزارش شهری، مهدی برهادی درباره جایگزینی درختان خشک با درختان جدید در پارک جنگلی چیتگر گفت: طبق پیگیری های انجام شده، درختان خشک این پارک تا پایان سال با 50 هزار اصله درخت جایگزین می شوند.

وی با تاکید بر اینکه تعویض این درختان باید به تدریج و به موقع انجام شود، خاطرنشان کرد: قطعا این امر تا پایان سال به پایان می رسد.

برهادی در خصوص نوع درختان مورد کاشت در پارک جنگلی چیتگر تصریح کرد: نوع درختان متناسب با شرایط پارک خواهد بود.

لازم به ذکر است معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری 22 نیز در روزهای گذشته اعلام کرده بود: استفاده از درختان کم آب، مناسب سازی شده و محلی مقاوم در برابر آفات و بیماری ها و کاشت درختانی مانند ارزو، بنفشه، کاج سیاه، داغداگان و … از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام خواهد شد.

محمدحسن فصیح گفت: 4 هزار و 700 اصله درخت در این پارک قطع شد که طرح جایگزینی آنها پس از اقدامات لازم توسط اداره کل منابع طبیعی اجرا می شود. همچنین طی هفته های گذشته با حضور دادستان کل کشور و انقلاب تهران هزار اصله درخت در فاز غربی پارک چیتگر کاشته شد و طبق برنامه ریزی های انجام شده چهار هزار اصله درخت دیگر کاشته می شود.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *