تکمیل و ساخت چهار مرکز درمانی و فوریت‌های پزشکی در نقاط صفر مرزی

تبلیغات بنری


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تکمیل و ساخت چهار مرکز درمانی و فوریت های پزشکی در نقاط صفر مرزی خبر داد.

یورنا – به گزارش ویپدا، بهرام عین اللهی در حاشیه چهل و یکمین همایش سراسری روسای مراکز اورژانس کرج اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی اهتمام به رفع نقاط مرگ و میر در جاده ها داشت و کارهای بزرگی در این زمینه انجام شد. این زمینه.

وی بیان کرد: راه ها و مناطق مختلف کشور دارای تنوع زیستی اعم از کویری، کوهستانی و قله ای است و در هر صورت پایگاه های اورژانس در مناطق مختلف کشور ایجاد شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مناطق شهری کشور شاهد بهبود اورژانس بوده‌ایم، بنابراین راه‌اندازی و خرید 246 نیزه رباتیک در نقاط پرتردد از اقدامات موثری بود.

وی افزود: 87 درصد بیمارانی که برای اقدامات اولیه به اورژانس مراجعه می کنند نیازی به مراجعه به بیمارستان ندارند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: زمانی که شفت موتور مجهز در دسترس باشد با در نظر گرفتن سرعت رسیدن آن به محل می تواند چندین درمان انجام دهد و در صورت نیاز آمبولانس به بیمارستان اعزام شود.

وی یادآور شد: در طول کار دولت سیزدهم اقدامات موثری داشتیم که پیشرفت زیادی داشت.

عین اللهی افزود: در روستاهای دور دست ماماهای مجرب داریم و اولین اقدامات حیاتی از طریق مراکز اورژانس انجام می شود.

وی بیان کرد: در طول فعالیت های دولت سیزدهم 10 ستاد برای مراکز اورژانس ساخته شد که هر ثانیه فعالیت سمعی و بصری و نظارتی را انجام می دهند و این کار در دانشگاه ها در حال انجام است.

تکمیل و ساخت چهار مرکز درمانی و فوریت های پزشکی در نقاط صفر مرزی

عین الله از تکمیل و ساخت چهار مرکز درمانی و فوریت های پزشکی در نقاط صفر مرزی خبر داد و افزود: از جمله نکات قابل ذکر در این زمینه، برگزاری جشن های ویژه ای مانند اربعین است که با توجه به فصل گرما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. و وجود پایگاه ها و بیمارستان های مرزی.

وی گفت: از این رو بیمارستان شهید قاسم سلیمانی شلمچه، بیمارستان مهران و بیمارستان در منطقه مرزی خسروی در سال جاری به بهره برداری رسید و خدمات زیادی به بیماران گرمازدگی ارائه کردند.

وزیر بهداشت با قدردانی از اقدامات موثر فرماندهی اورژانس در این حوزه گفت: سال گذشته یک مورد فوتی بر اثر گرمازدگی نداشتیم و در ده سال گذشته خدمات خوبی در خراسان رضوی ارائه شده است.

وی افزود: اولین شناور اورژانس دریایی در جنوب افتتاح شد که امیدواریم این مراکز توسعه یابد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: همچنین با توجه به اهمیت هلیکوپتر در امداد رسانی، مراکز نگهداری و تعمیرات بالگرد در تهران ایجاد شد و تخصیص اضطراری در قانون بودجه به تصویب رسید.

وی از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه اورژانس، راه اندازی مرکز اورژانس بانوان را برشمرد و گفت: این مرکز با هدف ارائه خدمات بهتر به بانوان در حال حاضر در شهرهای بزرگ در حال فعالیت است.

عین اللهی بیان کرد: در سه سال گذشته 3 هزار و 540 نفر در اورژانس مشغول به کار شدند، هرچند همچنان کمبود نیرو داریم، اما تلاش می کنیم با مجوزهای آتی این کمبود را جبران کنیم.

چهار هزار و 500 نقطه کور تلفن همراه شناسایی شده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی 4500 نقطه کور تلفن همراه در کشور خبر داد.

وی افزود: کارت معاینه پزشکی هوشمند نیز صادر و 220 مرکز آموزشی ایجاد شده تا آموزش ها به روز باشد.

عین الله راه اندازی استودیو سلامت ویژه اربعین و جوامع با هدف پیشگیری از آفتاب زدگی را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.

وی به ساختمان خیریه هاشم زاده با زیربنای 800 مترمربع به عنوان اقدامی موثر با مشارکت خیرین در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: در جاده تهران – کرج به دلیل تردد زیاد که شاهد هستیم امدادرسانی می شود. در حال تهیه است و ایستگاه هایی در حال بررسی است و اتوبوس آمبولانس یکی از این موارد است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اتوبوس آمبولانس 13 تختخوابی می تواند پذیرای بیماران باشد و با توجه به تردد مسافران زیاد و کارخانه های زیاد در جاده تهران – کرج می تواند بسیار پربار باشد.

در پایان این اورژانس، این کشور به عنوان یکی از پیشرفته ترین مراکز فوریت های پزشکی در خاورمیانه معرفی شد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *