لزوم توجه به ایمنی و عملکرد مطلوب ساختمان در خدمات مهندسی

تبلیغات بنری


وزیر راه و شهرسازی در پیامی به بیست و هفتمین جلسه اداره کل سازمان نظام‌های مهندسی ساختمان، بر لزوم هدف‌گذاری خدمات مهندسی برای تامین ایمنی ساختمان‌ها و عملکرد بهینه آن تاکید کرد.

یورنا- به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرباش، وزیر راه و شهرسازی با ارسال نامه ای به بیست و هفتمین جلسه شورای عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، گفت: در این راستا به زودی در حال انجام است.

وی در این پیام گفت: با سلام و درود به روح پاک و پیروز حضرت امام خمینی (ره) و آرزوی طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری و علو درجات برای مهندسان شهید مهندسان کهنه کار و برای همه آرزوی موفقیت و موفقیت دارم. هر مهندس و کارگر در صنعت ساختمان در تمامی رشته های تخصصی.

برگزاری پنجمین اجلاس سران سازمان نظام مهندسی و کنترل ساختمان در نهمین جلسه را موفقیتی برای جامعه مهندسی کشور می دانیم و امیدواریم با مشارکت همه جانبه و مطابق با اهداف مندرج در نظام مهندسی کشور قانون سیستم، در آینده ای نه چندان دور شاهد بهبود کیفیت و صرفه جویی بهینه در فرآیند ساخت و ساز خواهیم بود.

پازارباش ادامه داد: در این فرصت لازم است به چند نکته مرتبط با فعالیت های مختلف سازمان نظام مهندسی و نظام کنترل ساختمان اشاره شود.

وی افزود: نزدیک به سه دهه از تجربه سازمان می گذرد و باید به عنوان یک گام راهبردی سال یا برخی جزئیات در ساختار نظام مهندسی را بازنگری و شاید تغییر داد.

همانطور که وزیر راه و شهرسازی گفت: در عصری که تحولات علمی و فنی به سرعت در حال گسترش است، لازم است سازمان نظام مهندسی آن به منظور هماهنگی با تحولات جاری و ایجاد زمینه های آگاهی برای چنین روش های نوینی آماده شود. او هست

بازارباش تاکید کرد: هدفمندسازی خدمات مهندسی برای اطمینان از ایمنی و عملکرد بهینه ساختمان ها ضروری است.

وی افزود: در کشور حادثه خیز ایران توجه مستمر به آثار و پیامدهای بلایای طبیعی از جمله زلزله و برداشتن گام های نوآورانه و موثر در تمامی زمینه های مرتبط ضروری است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: همکاری در تولید استاندارد برای تمامی رشته ها و صنایع کوچک و بزرگ مرتبط با فرآیند ساخت و ساز و در هر هفت حوزه تخصصی اجتناب ناپذیر است و شایسته است مهندسان جوان وارد این عرصه شوند.

وی افزود: یکی از موارد مهمی که ضامن پیشرفت واقعی است توجه به حوزه اخلاق مهندسی است که زمینه ساز رفع هر نوع فساد و رانت خواری خواهد بود. معماری ایرانی پیش از اسلام و پس از اسلام یکی از پایه های غرور ملی به شمار می رود که باید با حفظ ریشه های کهن آن حفظ شود و در خصوص نوآوری و طرح های بهینه کار مستمر صورت گیرد تا بتوان گفت زمین گرا. معماری و شهرسازی مبنای تخریب یا کاهش آسیب های زیست محیطی هستند.

به گفته بازارباش، مهندسان باید امور مهندسی را به گونه ای مدیریت کنند که سطوح انعطاف پذیری را در همه رشته های مهندسی بهبود بخشد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همه دست اندرکاران سازمان، شورای مرکزی و سازمان مناطق افزود: امیدوارم همگی در توسعه پایدار شهرداری موفق باشید. کشور، و شما به رضایت خداوند خواهید رسید.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *