استجازه رهبر معظم انقلاب برای اجرای ۲ پروژه مهم ریلی

تبلیغات بنری


وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تصویب منابع مالی دو پروژه ریلی از منابع ارشاد انقلاب و مصوبه شورای دولت، گفت: یکی از این پروژه های ریلی حدود 40 درصد متریال را محقق کرده است. پیش رفتن.

یورنا- به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرباش وزیر راه و شهرسازی در جلسه امروز دولت از تصویب دو پروژه مهم ریلی کشور به عنوان پروژه های مشمول دستور مقام معظم رهبری خبر داد. .

پازارباش گفت: با پیگیری های مستمر چندین ماهه وزارت راه و شهرسازی دو پروژه مهم ریلی کشور به پروژه های مشروط به تایید رهبر انقلاب اضافه شد و انشالله تعداد زیادی خواهد بود و جهشی در روند اجرای آنها وجود خواهد داشت. یکی از این پروژه‌ها، پروژه راه‌آهن کرمانشاه – خسروی است که شبکه ریلی ایران را به عراق متصل می‌کند و مسیر ترانزیتی کشور را در قالب کمربند جاده‌ای ایران تکمیل می‌کند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، این پروژه ریلی به طول 263 کیلومتر در حال حاضر حدود 40 درصد پیشرفت شهری دارد که انشاالله در اسرع وقت و ظرف مدت سه سال با تزریق 30 منبع نقدی از سوی مقام معظم رهبری می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

عضو هیأت وزیران در دولت سیزدهم ادامه داد: پروژه مهم دیگری نیز وجود دارد که خط آهن اصفهان (مبارک) به شهرکرد است که میزان اجرای شهری در آن به 70 درصد رسیده است. انشاالله با هزینه حدود 4 مادرشوهر منابع پولی طی سال آینده از سایت فوق تکمیل و به بهره برداری می رسد.

بزارباش تصریح کرد: با انجام این کار یک پایتخت مهم منطقه ای کشور (شهرکرد) به شبکه راه آهن متصل می شود و کارخانه های فولاد و سایر منابع بار در این مسیر می توانند از این خط ریلی استفاده کنند، البته موارد فوق الذکر فولاد ذکر شده است. کارخانه ها به ویژه کارخانه فولاد مبارکه نیز در تامین بخشی از منابع مشارکت خواهند داشت.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *