۲ توصیه اساسی برای پیشگیری از ابتلا به تب دنگی

تبلیغات بنری


گفتگو

این فوق تخصص بیماری های عفونی با اشاره به اینکه در تهران موردی از این بیماری وجود ندارد، گفت: به افرادی که به جنوب و شمال کشور، مناطق جنگلی و کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر می کنند و یا در این مکان ها زندگی می کنند توصیه می شود از پشه بند و پشه بند استفاده کنند. مواد ضد پشه روی پوست آنها.

پیام طبرسی در مصاحبه با مرحله در مورد وضعیت بیماری “تب دنگی” وی در تهران گفت: بیماران زیادی در تهران شناسایی شدند که همگی به امارات سفر کردند و در آنجا مبتلا شدند و در بیمارستان بستری و در تهران مداوا شدند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: در خود تهران موردی از این بیماری نداریم، هرچند آمار دقیقی از مبتلایان در وزارت بهداشت موجود است.

وی ادامه داد: در این بیماری انتقال از فردی به فرد دیگر صورت نمی گیرد و انتقال از طریق پشه صورت است. بنابراین به افرادی که به جنوب و شمال کشور، مناطق جنگلی و کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر می کنند و یا در این مکان ها زندگی می کنند، توصیه می شود از پشه بند و مواد ضد پشه روی پوست خود استفاده کنند.

گروه های در معرض خطر باید احتیاط بیشتری در برابر تب دانگ داشته باشند.

یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: گروه های در معرض خطر اعم از سالمندان، کودکان و بیمارانی که ایمنی ضعیفی دارند باید در مقابل این بیماری احتیاط بیشتری داشته باشند زیرا ممکن است به شکل جدی تری در آنها بروز کند.

یک متخصص عفونی گفت: تب دنگی در حال حاضر اهمیت چندانی ندارد و مبارزه و از بین بردن پشه ها برای وزارت بهداشت اهمیت بیشتری دارد.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

mizanonline به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *