چگونه یک ادمین اینستاگرام حرفه‌ای شویم؟

تبلیغات بنری


آفتاب نیوز:

در واقع، اینستاگرام یک ماشین تولید ثروت عالی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هنر انجام آن را یاد بگیرید یا یک متخصص را استخدام کنید تا به شما در رسیدن به آن کمک کند.

مدیر اینستاگرام یکی از صدها شغلی است که این شبکه اجتماعی در سال های اخیر ایجاد کرده است. این شغل چون فواید زیادی دارد و درآمد خوبی دارد; در مقاله مدیر صفحه بازار کار می توانید با شرایط، فرصت ها و چالش های این شغل بیشتر آشنا شوید. اگر شما هم به دنبال شغل ادمین هستید، بهتر است با مسیر تبدیل شدن به یک ادمین حرفه ای اینستاگرام آشنا شوید.

وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟

مدیران اینستاگرام مسئول مدیریت صفحات هستند. این صفحه ممکن است متعلق به مدیر یا شخص دیگری باشد. مدیران متخصص کلیه امور مربوط به مدیریت صفحه از جمله تولید و انتشار محتوا، پاسخگویی به مخاطبان و برنامه ریزی و استراتژی را انجام می دهند.

با این حال، برخی از مدیران ممکن است تنها بخشی از این وظایف را انجام دهند. به عنوان مثال، در صفحات بزرگ و پربازدید، یک ادمین مسئول تولید محتوا و یک مدیر دیگر مسئول پاسخگویی به پیام ها است. برخی از صفحات فروشگاه حتی یک فروشنده جداگانه دارند. مسئول حرفه ای در تمامی موارد باید دارای مجموعه ای از قابلیت های عمومی و تخصصی باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

ویژگی های یک سرپرست حرفه ای

اگر قصد دارید به عنوان یک مدیر حرفه ای اینستاگرام کار کنید، باید ویژگی های زیر را داشته باشید:

1- خلاقیت در تولید محتوا

مهمترین ویژگی یک ادمین حرفه ای اینستاگرام، خلاقیت او در تولید محتوای تصویری و تصویری است. اینستاگرام یک فضای کاملا بصری است و مخاطبان به سمت محتوای بصری کشیده می شوند. بنابراین یک ادمین خوب کسی است که با ابزارهای مهم تولید محتوای بصری آشنا باشد و از همه مهمتر بتواند محتوای خلاقانه، تازه و باکیفیت و متناسب با سلیقه مخاطبان صفحه بسازد.

2- مهارت قصه گویی

صفحات اینستاگرام بسته به موضوع و محتوای خود باید استوری خاصی را دنبال کنند تا مخاطب مشتاق دنبال کردن مطالب آن باشد. به همین دلیل یک ادمین حرفه ای باید به خوبی در داستان سرایی مسلط باشد و بتواند با توجه به موضوع صفحه از این مهارت استفاده کند. داستان سرایی می تواند در محتوای پست ها، داستان ها یا نوارها مشهود باشد.

3- روابط اجتماعی بالا

یکی از وظایف اصلی ادمین های اینستاگرام برقراری ارتباط با مخاطبان است. پاسخگویی صحیح به پیام‌ها و نظرات، تأثیر بسزایی در جذب و حفظ مخاطبان صفحه خواهد داشت. اگر می خواهید به عنوان یک حرفه ای شناخته شوید، روی روابط اجتماعی خود به شیوه ای خاص کار کنید. از پاسخ‌های ثابت به نظرات خودداری کنید، روی لحن و عبارات خود کار کنید، گهگاه از پیام‌های صوتی استفاده کنید و به طور کلی سعی کنید روابط گرم‌تر و صمیمی‌تری با مخاطبان خود برقرار کنید.

4- سیستم و برنامه ریزی

مدیران حرفه ای باید توانایی برنامه ریزی اصولی و دقیق را داشته باشند. در اینستاگرام، حتی یک روز عدم فعالیت یا پاسخ ندادن به پیام ها می تواند به هویت یک برند لطمه بزند. به همین دلیل، مدیر خوب کسی است که بتواند همه کارها را به درستی برنامه ریزی کند و به طور منظم کار را طبق برنامه انجام دهد.

5- مدیریت همزمان وظایف

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مدیران حرفه‌ای، چندوظیفگی یا توانایی مدیریت کارها به طور همزمان است. حتی اگر شما به تنهایی مسئول پاسخگویی به پیام ها، ایجاد محتوا یا فروش یک محصول هستید، باز هم باید چندین کار مختلف را به طور همزمان انجام دهید و آنها را به درستی انجام دهید. مدیران حرفه ای کسانی هستند که توانایی ذهنی بالایی دارند و با برنامه ریزی دقیق می توانند تمامی وظایف را همزمان مدیریت کنند.

6- توانایی کار در یک تیم

وقتی به عنوان ادمین اینستاگرام کار می کنید، باید با افراد زیادی همکاری کنید. از اعضای بخش بازاریابی دیجیتال گرفته تا نمایندگان تحویل محصول، همه آنها دائماً با شما در تماس خواهند بود. اگر می خواهید به عنوان یک مدیر خبره شناخته شوید، سعی کنید توانایی کار تیمی خود را افزایش دهید و از همکاری با دیگران در مسیر رشد خود کمک بگیرید.

7- با اصول فروش آشنا شوید

توانایی فروش محصولات و خدمات فقط به مدیران فروش محدود نمی شود! اگر قصد دارید به عنوان یک اینستاگرام حرفه ای کار کنید، باید بدانید که اصول فروش چیست و چگونه از آنها استفاده کنید.

8- آشنایی با تکنیک های تبلیغاتی

تبلیغات در اینستاگرام برای افزایش فالوور صفحه، افزایش تعامل و افزایش فروش ضروری است. مدیران حرفه ای کسانی هستند که با اصول و قوانین تبلیغات در اینستاگرام آشنا هستند. به عنوان مثال، مدیر باید بداند که در چه شرایطی بازاریابی نظری بهتر است و در چه مواردی بازاریابی تأثیرگذار سودمندتر است. دانستن زیر و بم تبلیغات در اینستاگرام یکی از اساسی ترین مهارت های مدیریتی است.

9- اطلاعات در مورد روندهای امروزی

اینستاگرام فضایی تعاملی و پر جنب و جوش دارد. به همین دلیل هر روز مطالب جدیدی در آن ترند می شود. یک ادمین حرفه ای باید از آخرین ترندهای اینستاگرام آگاه باشد و بتواند از آنها در رشد صفحه خود استفاده کند. البته هر گرایشی برای هر صفحه ای مناسب نیست و وظیفه تشخیص این موضوع بر عهده مدیر است.

چگونه یک مدیر حرفه ای اینستاگرام شویم؟

10- یادگیری منظم

اینستاگرام قوانین و الگوریتم های خاص خود را دارد و هر از چند گاهی این الگوریتم ها را تغییر می دهد. یک ادمین حرفه ای باید از آخرین قوانین اینستاگرام آگاه باشد تا بتواند به بهترین شکل در این شبکه فعالیت کند. یادگیری منظم آخرین اصول اینستاگرام یکی از وظایف یک ادمین حرفه ای است.

نتیجه

تبدیل شدن به یک ادمین اینستاگرام حرفه ای مانند هر شغل دیگری نیازمند تلاش، تمرین و تجربه است. مزایای ذکر شده در این مقاله تنها با گذشت زمان، تمرین و تکرار به دست می آید. اگر شما هم می خواهید از این راه کسب درآمد کنید، از همین امروز شروع به یادگیری کنید و کم کم در این راه حرفه ای شوید.

تبلیغات بنری

aftabnews به نقل از یورنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *